    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ucieczka strazniczki
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <615d96f4$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <615da8c3$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <615de3ec$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <1gk6h7eso8qva$.12yvhqfyrmc3q.dlg@40tude.net>
    <615e0862$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <f1uyvghemkoq$.193me3vq5td3g.dlg@40tude.net>
    <615e47aa$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <1d5bra59tn9bc$.1kti91i1r129d$.dlg@40tude.net>
    <615ec607$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <iovrcenlltek.o9tvfvw8zvxx$.dlg@40tude.net>
    <615edb9d$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 7 Oct 2021 14:49:27 +0200

    On Thu, 7 Oct 2021 13:35:53 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem Stalin od początku nie miał zamiaru ruszyć z Hitlerem.
    > Dzięki temu wiele zyskał wizerunkowo.

    Jak najbardziej sie zgadzam, ale IMO - trudno tez wymagac od nowego
    sojusznika ataku za dwa dni, jak sie samemu 5 miesiecy planowalo.

    > W końcu to Hitler poniósł
    > odpowiedzialność za rozpętanie tej wojny - nie jestem przekonany, czy
    > słusznie, a w każdym razie, czy "ławeczka" nie powinna być nieco
    > dłuższa. Ale chyba nikt tym nie był zainteresowany.

    Jak to powszechnie wiadomo - zwyciezcow nik nie sadzi.

    A Stalin bardzo umiejetnie sobie poczynal, wyczekal do wlasciwego
    momentu, sprytnie przekroczyl granice, prawie bez rozlewu krwi - i
    mogl udawac, ze tu zadnej wojny z jego strony nie ma.
    Rydz tez pomogl, wydajac rozkaz aby Sowietow nie atakowac,
    no i mamy niewiadomą - wspolny atak, jak chce PiS, czy zaledwie
    "zielone swiatlo".

    > Te gwarancje by nam niewiele pomogły.

    Niby niewiele, ale po skonczonej bitwie, kto wie, czy by sie na nas
    nie wypieli.
    "nie uzgodniliscie .. teraz radzcie sobie sami.

    > Liczę na to, ze dwóch krajów
    > jednocześnie Hitler by nie próbował nawet ruszyć.

    Zobacz na 1940 ... no ale sytuacja juz inna.

    > Moim zdaniem nad Ren :-)

    > Ale tu niewiele trzeba było. Paliwo by im się i amunicja skończyła.
    > Byłoby, jak z nasza armią w 1939 roku.

    Tym niemniej - po co?
    Poczekac, niech sie troche wybiją.

    > Nie, po prostu Rosja to wielki kraj i maja się gdzie cofać.

    Jakby jednak Niemcy byli szybsi, to by tych zakladow mogli nie zdazyc
    ewakuowac.

    J.