    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezwłasnowolnienie czy... ?
    Date: Wed, 04 Feb 2009 08:56:25 +0100

    Anna B USNET napisał(a):

    > Jezeli tacy spadkobiercy nie istnieja a ja nie zgodze sie (tzn.
    > fizycznie nie bedzie ze mna zadnego kontaktu bo wyjade) przyjac
    > majatku bede w jakis sposob odpowiedzialna za ojca i wszystkie ew.
    > klopoty jakie po sobie pozostawi? Czy fizycznie moge spokojnie sobie
    > zyc w innym kraju nie zastanawiajac sie co zostalo za plecami?

    Co sie odwlecze, to nie uciecze. Jak ojciec narobi długów, a Ciebie odnajdzie ktos po
    latach od jego śmierci, to będziesz te długi spłacać. Jeśli odrzucisz spadek po ojcu
    - przejdzie on na Twoje dzieci.
    Ojciec, póki co, odpowiada sam za siebie. Może pozwać Cię o alimenty, jeśli nie
    będzie sam w stanie się utrzymać.

    > W jaki sposob mam odzyskac moja 1/4mieszkania?
    >
    > Do opisanych wyzej funduszy mam jakies prawa a jezeli tak jak do tego
    > sie zabrac?

    Założyć w sądzie sprawę o dział spadku. Z prawomocnym wyrokiem iść do komornika, żeby
    ojcu pieniądze wyrwał razem z bebechami. Albo olać sprawę i zacząć żyć własnym
    życiem, na zasadzie - "łatwo przyszło - łatwo poszło", a w ramach zabezpieczenia
    siebie i własnych dzieci przed skutkami działalności ojca już teraz zrzec się spadku
    po nim.

    --
    pozdrawiam
    Justyna