  • Data: 2003-09-24 17:00:43
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne dorosłych członków rodziny.
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Jak to jest z ubezpieczeniem zdrowotnym. Mam 32 lata i jestem
    | zarejestrowanym bezrobotnym (zasilku już nie dostaje).
    | Od czasu do czasu mam rozne dorywcze zlecenia. I teraz za
    | kazdym razem, kiedy mam zlecenie, musze jechac do UP wyrejestrowac sie.
    | Dlatego przez kilka dni nie mam ubezpieczenia zdrowotnego, a licho nie
    śpi...
    | Slyszalem, ze jest mozliwosc ubezpieczenia sie przez czlonaka rodziny,
    | w moim przypadku bylby to ojciec. Jak to jest naprawde?
    | Prosze podac jakas podstawe prawna, bo w UP nic o tym nie wiedza.

    Masz ubezpieczenie zdrowotne z tyt. wykonywania umowy zlecenia - dlatego też
    UP każe ci przyjeżdżać i wyrejestrowywać się jako bezrobotny (zawsze parę
    złotych oszczędzą).

    A zleceniodawcy zgłaszają cię do ubezpieczeń?
    Bo podlegasz także emerytalnemu i rentowym przy umowie zlecenia.

    W twoim przypadku nie ma możliwości objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym z
    tytułu bycia dzieckiem - ciut zaawansowany wiek.

    Andrzej K.