    From: "Baczek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie kredytu
    Date: Fri, 3 Oct 2008 13:19:41 +0200

    > Chcialem dzis dokonac zakupu na raty w jednym ze sklepow. Wszedzei wisialy
    > reklamy, ze wszystko na raty 20x0, czyli 20 rat bez oprocentowania i
    > dodatkowych oplat. Nawet na artykulach wisialy kartki w rodzaju: Cena
    > 1200zl, 20 rat po 60zl. Itp. Gdy poszedlem do kasy, okazalo sie, ze
    > rzeczywiscie bez odsetek, ale trzeba zaplacic obowiazkowe ubezpieczenie w
    > wysokosci 1% miesiecznie. Oczywiscie zrezygnowalem z zakupu, ale mam dwa
    > pytania. Czy sklep (albo bank) ma prawo zmuszac mnie do ubezpieczania
    > kredytu? Przeciez ubezpieczenia nie sa zadnym przymusem (z wyjatkiem OC).
> [...]

    Chcialem kupic cos na raty. Wchodze do sklepu, zajebiscie wielkie reklamy
    3x0%. No to fajnie.
    Podchodze do kasy i pytam jak tam z zakupami na raty.
    Pani
    - na ile rat
    Ja
    - na 12
    Pani
    - no to sa odsetki
    Ja
    - na ile rat nie ma
    Pani
    - na 10 i 3
    Ja
    - to chce na 10
    Pani
    - ok, ale obowiazkowe ubezpieczenie w wysokosci 15%
    Ja
    - to prosze na 3
    Pani
    - to wtedy nie ma ubezpieczenia, ale jest oplata w wysokosci 6% za
    sporzadzenie umowy
    Ja
    - dziekuje, przepraszam za fatyge.