  • Data: 2004-09-25 16:56:23
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC auta w garażu
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:6g3bl0h0tth7bt38b851jo1agloi4q65bl@4ax.com Artur
    Golanski <A...@w...net.pl> pisze:

    > Czyżby ? A co ci daje (prawnie) usunięcie tablic rejestracyjnych (nr
    > nadwozia, silnika) ? Czyżby w ten sposób pojazd został wyrejestrowany ;-/
    ?
    > Oczywiście, że NIE, więc "w praktyce" dalej płaci OC !

    Zapis prawny to jedno, a możliwość jego wyegzekwowania to drugie. Popularnie
    nazywa się to "martwym przepisem". Różnica jak między "wiedzieć", a "móc
    udowodnić".
    To co napisałem to nie mój pomysł. Wysłuchałem kiedyś audycji w TOK FM ze
    specjalistą od ubezpieczeń (również komunikacyjnych. W skrócie:
    - pytanie słuchacza: wyjeżdżam na dłużej za granicę, zostawiam auto, nie
    będę więc jeździł - jak nie płacić OC
    - odpowiedź: auto do garażu, rozwiązać umowę, jak pan nie będzie jeździł to
    nikt panu polisy nie sprawdzi, po powrocie ubezpiecza pan na nowo.
    No i to tyle.
    Swoją drogą brak możliwości (kiedyś była) wyrejestrowania pojazdu (poza
    sprzedażą, kradzieżą lub złomowaniem) i związana z tym konieczność zasilania
    finansów firm ubezpieczeniowych z tytułu OC to śmierdzi taką aferą, że...

    Jotte