    From: "Mecenas" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: URLOP
    Date: Sat, 27 Dec 2003 22:11:32 +0100

    Użytkownik "aska" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:42df.0000183d.3fedd602@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > uwzglednialam 2. stycznia-piatek poniewaz mam "grafikowo" wolny. Wydaje mi
    sie
    > ze nie powinnam na dzien wolny brac urlopu-bo przeciez pracuje w soboty i
    > niedziele-no ale to moje "rozumowanie":) Wniosek urlopowy skaldalam
    > najprawdopodobniej 29.11. W dniu 15.12. pracodawca przyslal mailem
    wiadomosc ze
    > 2 stycznia jest inwentaryzacja i nie ma zadnych urlopow. Nie bede mogla
    przyjsc
    > na ta inwentaryzacje bo mnie nie bedzie w Polsce. Co w takim wypadku??
    Moge
    > miec nieprzyjemnosci?? Jakie??
    > Dziekuje za pomoc,pozdr
    > Aska

    Weź sobie uro;p tzw. na żądanie. Należy sie Tobie 4 dni w roku bez zgody
    pracodawcy, musisz tylko go powiadomić.
    Jak podstawe prawna podaj przepis art. 162 z cyferką 2 kodeksu pracy. "
    Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie przez
    niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku kalendarzowym.
    Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    urlopu. "

    Pozdrawiam.

    Michał
    mec. Michał