  • Data: 2021-10-12 14:21:25
    Temat: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Oct 2021 13:58:49 +0200, Olin wrote:

    > Jest ganz całkiem odwrotnie:
    >
    > <<56 proc. nadużyć miało miejsce w latach 1950-1969. Liczba nadużyć
    > ,,wyraźnie zmalała" w latach 70. i 80., a od lat 90. ,,utrzymuje się na
    > stałym poziomie". Jak przyznał Sauvé, spadek ten odpowiada spadkowi liczby
    > księży i zakonników oraz spadkowi udziału wiernych w życiu Kościoła>>

    Ale mozliwe tez ... ze, to co do 1969 bylo "naduzyciem", pozniej nie
    bylo niczym zlym..

    > https://oko.press/kosciol-francja-raport-pedofilia-w
    -kosciele/

    "
    -80 proc. ofiar to dorastający chłopcy w wieku od 10 do 13 lat;

    -w latach 1950-2020 trzy tysiące kapłanów i zakonników (to ,,minimalne
    szacunki") wykorzystało seksualnie 216 tysięcy małoletnich.

    -Według raportu, w tym okresie we Francji działało 115 tys.
    duchownych, a to oznacza, że aż 3 proc. z nich dopuściło się
    molestowania seksualnego dzieci.

[...]

    -paradoksalnie, o wiele mniej przypadków nadużyć odnotowano w
    tradycyjnie katolickich regionach Francji, gdzie większa jest liczba
    praktykujących.
    "

    Wychodzi mi 70 ofiar na pedofilskiego ksiedza ... przez 70 lat ... co
    roku jedna? Tak to jakos moze wygladac - dziecko na rok moze starczyc.

    Paradoks ... ksieza tam lepsi, czy wierni lepsi i na ksiedza nie
    skarzą?

    "W komisji zasiadały 22 osoby -- prawnicy, lekarze, historycy,
    socjolodzy i teolodzy. Zespół miał dostęp do dokumentów sądowych,
    policyjnych i kościelnych.

    CIASE została powołana w 2018 roku, rok później uruchomiła platformę
    telefoniczną, za pomocą której można było zgłaszać przypadki
    molestowania. Jak mówił podczas konferencji prasowej Sauvé, ustalono
    tożsamość ok. 2,7 tys. ofiar. Ostateczną liczbę poszkodowanych
    stwierdzono na podstawie badań i ankiet przeprowadzonych przez
    francuski Instytut Badania Opinii i Marketingu"

    Ale jak ustalono tych 3 tys ksiezy? Tez statystycznie?

    97% dobrych ksiezy - nie mozna tak powiedziec? :-)

    J.

    P.S.
    https://oko.press/1670-ksiezy-molestowalo-3677-dziec
    i-wyciekl-raport-niemieckiego-episkopatu/
    "Co najmniej 4,4 proc. katolickich duchownych w Niemczech
    wykorzystywało seksualnie małoletnich - wynika z raportu zamówionego
    przez niemiecki Episkopat, którego streszczenie wyciekło do mediów."