eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie? › Re: Tuning legalny czy nie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
    Date: Sat, 23 Jul 2005 01:45:02 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 68
    Message-ID: <dbs0ds$vsd$1@opal.futuro.pl>
    References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
    <dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl> <dbn3e3$u3i$1@opal.futuro.pl>
    <dbous0$rdo$1@inews.gazeta.pl> <dbpa8s$sl2$1@opal.futuro.pl>
    <dbpbku$7p7$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbpe3m$ta9$1@opal.futuro.pl>
    <dbrqh9$m4o$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ntwklan-62-233-254-13.devs.futuro.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1122075900 32653 62.233.254.13 (22 Jul 2005 23:45:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jul 2005 23:45:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <dbrqh9$m4o$1@inews.gazeta.pl>
    X-Enigmail-Version: 0.86.0.0
    X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:314434
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale owo zdławienei ma być trwałe. Ja wiem, ze nic trwałego nie ma, ale
    > nie jak w instrukcji będzie, ze przekręcić śróbkę X, to wóczas mogą sie
    > pzobyć chomologacji.

    Nikt nie mówił o umieszczaniu tego w instrukcji - pamiętaj, że mówimy o
    przeróbce. A ponieważ to sprawa indywidualna - homologacja nie ma z tym
    nic wspólnego.

    Co do trwałości... Zdefiniuj "trwałe". Jedna z najpopularniejszych metod
    zdławienia to "zepsucie" charakterystyki wydechu (który w dwusuwach ma
    ogromne znaczenie) przy pomocy 'wyrostka robaczkowego' na kolektorze.

    Walniesz kolektorem w kant krawężnika, załatasz dziurę (żeby od hałasu
    ptaki w locie nie padały) i po blokadzie. Ba! W sumie (z praktycznego
    doświadczenia) dziura może sobie być - mi Neo's 50 z dziurą w miejscu po
    'wyrostku' jeździł równie dobrze, jak i bez wyrostka.

    Równie dobrze zdławienie może sprowadzać się do nieoptymalnego
    ustawienia gaźnika (np. zbyt uboga mieszanka lub zawężona gardziel).

    Wszystkiego tego można się pozbyć równie łatwo, jak wykręcić jakąś
    upartą przyrdzewiałą śrubę - nie są to blokady trwałe (jak wszystkie
    inne sztuczne blokady).

    >>Równie dobrze można wykazać, że odpadło, bo ktoś przemalował karoserię
    >
    > ;)
    >
    > Nie, bowiem kolor nadwozia nei ma wpływu na trwałośc podzespołow, a
    > prędkość może mieć.

    Ale powtarzam po raz n-ty, że te pojazdy są konstruowane pod kątem ich
    normalnych, nie zdławionych osiągów. Zdławienie pojawia się dopiero
    potem i jest równie naturalne jak np. kratka w cienko-cienko, robiąca z
    niego 'ciężarówkę'.

    [ciach]

    >>Ale homologacji nie przeszkadza, ile by wytrzymał pojazd i do jakiej
    >>kategorii by należał bez zakładania blokady. Homologację interesuje,
    >>jakie parametry ma dostarczany pojazd - a nie, jakie w praktyce by
    >>wytrzymał po de facto prawidłowym ustawieniu silnika.
    >
    > Pojazd ma być trwale pozbawiony możliwości poruszania się z większą
    > prędkością.

    Nie ma takiej możliwości. Każdą sztuczną blokadę można zdjąć - z reguły
    łatwiej, niż zmienić opony.

    >>Mających cokolwiek wspólnego z odpadającymi z powodu "nadmiernej jak
    >>na samochód ciężarowy" prędkości? ;->
    >
    > Nie. Z powodu tego, że zmieniano samocghód osobowy w ciężarowy drogą
    > fikcyjnych przeróbek. Diagnosta klepał, że samochód odpowiada normom
    > samochodu ciężąrowego, a nie odpowiadał. Diagnosta ma poświadczenie
    > nieparwdy.

    Hę? O ile pamiętam 'kratki' i homologacje na 'ciężarowy' były całkiem
    legalne?

    A ta kratka jest mniej-więcej tak samo trwała, jak duża część blokad w
    motorowerach.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1