    Subject: Re: Trzecia tura
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f0ae382$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f0b74b6$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f0d47e6$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Wed, 15 Jul 2020 07:51:29 +0200

    W dniu 2020-07-14 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Wybór prezydenta oparty o 2 głosy nie ma nic wspolnego z demokracja.
    > 2 głosy to zdecydowanie za mała roznica bo ide o zakład ze jakby te
    > głosy liczono 10 razy to 5 razy prezydentem zostanie x a 5 razy y.
    > Zawsze ktos sie gdzies pomyli.

    I zupełnie naturalny jest wtedy protest.
    Jest to uwzględnione w przepisach.

    > Czym innym jest skomplikowanie prawa, czym innym tworzenie prawa które
    > nigdy nie bedzie miało zastosowania.

    Chyba się nie rozumiemy.
    Nie chodzi o wyszukiwanie na siłę przypadków, które nie nastąpią,
    tylko o przewidywanie i ujęcie najprostszych możliwych logicznych rozwiązań.
    Jeśli prawo będzie to regulowało (a dodatkowo będzie to miało oparcie w
    praktyce)
    to nie będzie z tym problemu. Akurat w podatkach jest tak, że tworzy się
    prawo, które daje miliony różnych możliwych przypadków i nie da się tego
    ująć
    od razu, więc z każdym pojawiającym się nowym przypadkiem jest nowelizacja.
    Jak zajrzysz do kodeksu wyborczego, który wprawdzie dotyczy kilku różnych
    wyborów, ale mamy i tak prawie 200 stron a jak widać najprostszego,
    o którym dyskutujemy nie ujęto.
    Tzn nie założono nawet, że może być tyle samo głosów i na logikę w tym
    wypadku
    będzie tak jak myślisz: będzie protest i kilka różnych wyników liczenia
    a w efekcie sąd
    stwierdzi, że nie wybrano nikogo i zarządza kolejną turę.
    No i teraz można nawet próbować przewidywać bieg wydarzeń:
    ile takich tur? albo jak w trzeciej turze znowu bez wyboru, to całkiem nowe
    wybory ale bez tych kandydatów co już startowali?

    > No to o tym własnie mowie. Od takich sytuacji sa sady.

    > Naprawde tak uwazasz?

    Nawet nie muszę uważać. Tak jest.

    > Ech...

    No głupio napisałeś, ale co ja z tym zrobię.