  • Data: 2004-03-08 07:10:20
    Temat: Re: Trybulnal konstytucyjny?
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karmel" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:c2ffat$oib$1@news.onet.pl...
    > Tłumacząc to na chłopski rozum:
    > Siedzisz w domu i stwierdzasz że tak własciwie to ta ustawa co w radiu o
    > niej gadali, to jakoś tak do konstytucji mi nie pasuje (To chyba wykładnia
    > doktrynalna co? :-) ), a to napisze sobie skargę do TP. Czy mogę? Nie, nie
    > możesz :)

    Czy zatem mozna zaskarzyc ustawe budowlana (artykuly dot. zgode
    na budowe) jako sprzeczna z art. 21 p. 1 Konstytucji RP
    (konstytucyjna ochrona wlasnosci)? Chodzi o stytuacje, gdy
    ktos cos buduje na wlasnym gruncie, we wlasnym lokalu i nie
    narusza tu interesu osob trzecich.

    Czy mozna zaskarzyc ustawy/uchwaly/rozporzadzenia dot. pobierania
    podatku od spadku jako niezgodne z art 21 p 2 Konstytucji RP
    (prawo do dziedziczenia - podatek od dziedziczenia ogranicza,
    narusza dziedzizenie)?

    WOJSAL