    From: "GoLo" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trybulnal konstytucyjny?
    Date: Sun, 7 Mar 2004 20:33:09 +0100

    Troche mnie to rozczarowalo ale w koncu musi byc jakis sposob aby poddac pod
    weryfikacje dana ustawe lub przepis. Taksowkaze gdy ich obarczyli
    obowiazkiem wprowadzenia kas fisklanych wystapili do trybunalu o
    zweryfikowanie zgodnosci tej ustawy i sprawa sie jakos toczy. Nie sadze aby
    przechodzili ze swoja sprawa po przez kolejne instancje sadu.

    Przedstawie moze po krotce moj problem:

    W naszej konstytucji jest napisane jasno i dosadnie ze: kobieta i mezczyzna
    maja rowne prawa, maja rowne obowiazki wobec panstwa, placa rowne podatki
    jak i maja rowne prawa publiczne, itp itd. Krotko jest rownosc plci pod
    kazdym wzgledem. Nastepnie w tej samej konstytucji jest mowa o obywatelu,
    kto to jest i jakie ma obowiazki wobec ojczyzny!!!, nie ma tu zadnego
    podzialu na lepszych i gorszych ani rozgraniczenia tych obowiazkow ze
    wzgledu na plec obywatela!!! Dalej w tej samej konstytucji jest mowa o
    powinnosci obrony kraju przez obywatela w zagrozeniu: Art 85.1 Wciaz nie ma
    rozgraniczenia tych obowiazkow z zaleznosci od tego czy jest sie meżczyzna
    czy kobieta. W koncu dochodze do przepisow ktory mnie "boli" Art 85.2 - 3.
    Aby byla jasnosc przytocze je w orginale:
    2. Zakres obowiązku służby wojskowej określa ustawa.
    3. Obywatel, któremu przekonania religijne lub wyznawane zasady moralne nie
    pozwalają na odbywanie służby wojskowej, może być obowiązany do służby
    zastępczej na zasadach określonych w ustawie.

    A teraz meritum: czy skoro nigdzie w konstytucji nie jest napisane ze plci
    maja rozne prawa, a nawet jest podkresnole ze maja te same prawa jak i
    obowiazki czy jest zgodne z konstytucja Rzeczy Pospolitej Polskiej ze tylko
    obywatele plci meskiej musza odbywac obowiazkowa słuzbe wojskowa. Oczywiste
    jest ze naklada to na polowe populacji Polski pewne obowiazki ktore nie ma
    druga polowa. Jak mowi 2 punkt Art 85 wszystko jest okreslone w ustawie, ale
    skoro ta ustawa musi byc z godna z aktem wyzszym - konstytucja to czy moze
    byc tak jak jest obecnie? Wg mnie jezeli juz panstwo sie upomina od
    obywatela przeszkolenia w jego obronie powinno to dotyczyc wszystkich bez
    wyjatku, tak jak to jest obecnie w szkolnictwie. Chyba nikt nie wyobraza
    sobie aby panstwo wymagalo aby do szkoly musieli chodzic tylko mezczyzni a
    kobiety tylko jezeli chca! (tak jest w wojsku)

    Jezeli mam racje to prosze o wskazowki co mozna by z tym problemem zrobic,
    lecz jezeli zle rozumuje prosze o konkretne!!! wypowiedzi dlaczego.

    Pisze to dlatego bo upomina sie o mnie wojsko a mi bardzo nie na reke jest
    teraz tam isc. Mam dobra prace ktora to bedzie w przyszlosci gwozdziem
    programu w moim CV i bardzo mnie boli ze gdybym byl kobieta nie mial bym
    obecnie zadnych problemow. To jest oczywista nie rownosc wobec prawa!!!

    PS: tylko bez rad jak unikac woja, nie o to w tu chodzi, mam na mysli cos
    wyzszego.