    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.test
    Subject: Re: Trolle vs. bezpieczenstwo pgp vs. czytanie e-maili zaszyfrowanych pgp
    przez osoby trzecie
    Date: Sat, 17 Aug 2002 11:52:03 +0200

    Rafal 'Raf256' Maj wrote:

    > Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in news:9673-
    > 1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl

    > [FUT warning]
    >
    > ciekawe - mowi sam o sobie, ale 3-ciej osobie ...
    > to chyba jest schizofrenia ?
    Dokladnie.
    Ciagle piszesz o schizofrenii i pewnie dokladnie znasz swoje objawy.
    Lecz sie czlowieku, bo potrzebujesz pomocy specjalisty od uzaleznien
    internetowych.
    Ciagle cos bredzisz, offtopickujesz kazda grupe dyskusyjna.
    Trollujesz, spamujesz, ciagle piszesz o swoich chorobach,
    dolegliwosciach.

    > czy takie rzeczy nie powinny być leczone "z urzędu" ? może gość mieszka sam
    > i nie ma się kto nim zaopiekować, może expert _serio_ wymaga fachowej
    > pomocy ? takie wypadki powinno się gdzieś zgłaszać ?

    Dokladnie.
    Musisz sie leczyc, bo jestes niebezpieczny.
    Szkodzisz calej spolecznosci internetu.
    Trollujesz kazda grupe dyskusyjna, spamujesz, offtopickujesz.
    Przez ostatni rok napisales 99% offtopickowych postow.

    Ciagle sie przyklejasz do dyskusji ktore prowadze i przysylasz jakies
    brednie.
    Usenet jest wprawdzie dla kazdego,
    ale jak nie masz pojecia o czym pisze to zamilcz i przestan sie
    osmieszac i wyglupiac.
    Jestes na czarnej liscie polskich Trolli i wszyscy admini cie filtruja.
    Niestety ciagle mi wyskakujesz z killfile'a

    Ja naprawde nie zajmuje sie terapia uzaleznien przez internet i ci nie
    pomoge.
    Przekazalem znajomemu profesorowi medycyny twoje teksty i pewnie bedzie
    mogl pomoc, bo zajmuje sie takimi przypadkami.

    Ktos napisal ze trolle internetowe sa jak pchly na ogonie psa.
    Gdzie pies podaza, tam ida za nim jego pchly.

    Ciagle trollu piszesz o swoich chorobach, schizofrenii, zoltych czy
    zielonych papierach.
    CO TO KOGO OBCHODZI.
    Temat dyskusji to byl trollu PGP, a nie spowiedz uzaleznionego od
    internetu.
    Zamuliles watek, zaszkodziles ludziom, ktorych temat interesuje, ktorzy
    zamiast
    na usenecie, poczytaja na ten temat dopiero we wrzesniu w czasopismach
    drukowanych.

    To jest trollu grupa prawo a nie poradnia dla anonimowych-internautow.

    To jest jakas choroba znana tylko w krajowym usenecie,
    ze jeden troll pisze o zamiarze szantazowania przez internet, inny o
    swoim schizofrenicznym echelonie,
    , kolejny ze bedzie sie wlamywal na centrale telefoniczna tpsa i
    uszkadzal polki sdi.
    I tak dzien w dzien, 99% postow na usenecie to niezdrowe offtopicki,
    wywody trolli,
    ktorzy na niczym sie nie znaja, nie potrafia dyskutowac sensownie za
    zaden temat,
    pograzeni w depresji, w zapomnieniu, w kompleksach,
    przyklejaja sie do roznych watkow i trolluja, trolluja, trolluja.

    W zadnym kraju na swiecie nie jest znane to zjawisko.
    O co tym trollom chodzi.
    Wiadomo.
    Zeby innym szkodzic, zeby zamulac dyskusje, zeby opisywac swoje
    dolegliwosci.

    Ale w czasie pielgrzymki Ojca Swietego jestesmy zobowiazani okazac
    trollom nasze wspolczucie.
    Jednak tym ludziom nikt nie pomoze, jezeli sami nie zechca sie zmienic.

    Anonimowi-Internauci to temat wielu prac naukowych,
    to program badawczo-terapeutyczny w Princeton.

    W Polsce dopiero rozpoczyna sie pierwszy program telemedycyny i terapii
    uzaleznien internetowych na odleglosc.
    Literature i publikacje moge zainteresowanym udostepnic.

    Ale powtarzam raz jeszcze.
    Nie zajmuje sie terapia uzaleznien internetowych i nie moge trollom
    pomoc.
    A moje wspolczucie dla trolli tez ma granice.
    Tolerowalem ich przez wiele lat, gdyz badalem bezpieczenstwo komunikacji
    internetowej i mozliwe zagrozenia atakami hackerow.
    I niestety trolle zostaly uznane za osoby najwiekszego ryzyka,
    potencjalnie i fizycznie zdolne do wlaman do baz danych, do systemow
    komputerowych
    i wlasnie zainteresowane czytaniem cudzej poczty elektronicznej.

    Zatem kto uzywa pgp , musi we wlasnym interesie zapoznac sie dokladnie z
    cytowana publikacja lub moim komentarzem i sciagnac patch lub dokonac
    upgrade'u uzywanego softu,
    aby wyeliminowac ryzyko czytania swojej poczty, szyfrowanej pgp, przez
    osoby postronne, sniffujace tresci przesylane przez internet.

    Sniffowanie pakietow, oraz poczty, informacji przesylanych przez
    internet i ich czytanie przez osoby postronne jest trywialnie proste, a
    niestety wynika ze struktury internetu, ze kazdy serwer, przez ktory
    zostaje przesylana informacja, moze taka informacje rejestrowac.
    Hackerzy moga tez czytac cudza poczte e-mail wlamujac sie bezposrednio
    do cudzego komputera
    i ta praktyka jest rowniez bardzo powszechna.

    Zatem, jezeli beda pytania w sprawie bezpieczenstwa pgp to nalezy je
    wysylac na moj e-mail wraz z zadaniem odeslania potwierdzenia doreczenia
    poczty.
    Cytowana publikacja naukowcow z Columbia University jest zbyt trudna dla
    piszacych na grupe prawo, abym ja tutaj omawial w szczegolach.

    Jacek