    From: Tomasz Pyra <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To Serve and Protect - policja nasza
    Date: Wed, 30 Mar 2005 16:23:50 +0200

    vertret(at)op.pl napisał(a):
    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:d2e1em$ra0$1@inews.gazeta.pl...

    > okazaloby

    > Żal można mieć, ale przepis mówi, że nie można jeżdzić z alkoholem we krwi i
    > nic tam nie ma o ulgach dla osób, których policjant nie chciał sprawdzić.
    > Jeżeli masz wątpliwości to po prostu nie wsiadasz.

    Tylko zwroc uwage na temat, ktory nadalem temu watkowi.
    Ja nie pisze ze policjant zlamal prawo odmawiajac mi badania.
    Ja mowie tylko ze byl glupi i zlosliwy.

    Glupi dlatego ze swoim niechciejstwem mogl potencjalnie niezapobiec stworzeniu
    niebezpieczenstwa na drodze. Bo kiedys moze do niego przyjde nie ja, ktory sie
    obawialem o ilosc alkoholu mierzona w setnych czesciah procenta, a przyjdzie
    ktos z calym promilem i moze tak pojdzie w droge?

    A zlosliwy dlatego, ze mogl. Nie kosztowalo by go to wiele pracy. Siedzial i
    nic nie robil. W tym nicnierobieniu mu przeszkodzilem.

    Jezeli ze sposobu odmowy wynikalo by "przepraszam, ale nie moge panu pomoc" to
    jeszcze bylo by ok, ale ze sposoby odmowy wynikalo tyle ze "reszta kumpli ma
    wolne, ja musze siedziec na tym zafajdanym posterunku w swieta i jeszcze mi
    przychodzi taki i chce zebym palcem przelaczyl przelacznik ON/OFF w alkomacie
    i dal mu dmuchnac, spadaj pan".

    Jako przyklad podalem motto policji amerykanskiej - chronic i sluzyc.

    Aby ochronic siebie (przed mandatem i problemem na trasie, bo kwestia jazdy po
    pijaku nie wchodzila w gre... 0.5 promila to bym chyba nie mial watpliwosci),
    chcialem zeby policja usluzyla mi swoim sprzetem, ktory do tego sluzy.

    Jednak okazalo sie dokladnie, ze u nas jest "to punish and to kill", bo jak by
    pan policjant zobaczyl mnie wsiadajacego do samochodu, to zapewne po ujechaniu
    pieciu metrow juz bym w alkomat dmuchal.

    Co wiecej... pewnie wystarczyloby zadzwonic pod 112 i powiedziec ze chodzi
    jakis lobuz, zatacza sie i wykrzykuje na przechodzniow, podac swoj rysopis i
    spokojnie czekac az alkomat sam przyjedzie do mnie :)