  • Data: 2006-03-16 19:15:21
    Temat: Re: Tłumaczenia - czy trzeba zakładać działalność gospodarczą?
    Od: "JarekM" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:44199e6f$1@news.home.net.pl...

    > I dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd? Umowy o dzieło pod ten cholerny ZUS
    > na szczęście nie podpadają (pomijam dość rzadki przypadek umów o dzieło
    > z firmą, w której jest się zatrudnionym).
    >
    > Od ponad 6 lat rozliczam się na umowy o dzieło i ZUS grosika ode mnie
    > nie dostał.

    może i masz racje ale zależy od charakteru tego dzieła,

    byłem w takiej samej sytuacji
    ale po lekturze przepisów
    oraz rozmowie z księgowym
    uznałem, że warto jednak
    te składke odprowadzać,
    chociaz jest faktem, że
    zus z urzędem skarbowym w żadnym
    miejscu sie nie kontaktuje i nie ma przepływu informacji.

    art. 6 ust 1 pkt 4 ustawy o systemie ubezp społ
    nieststy odnosi sie do tłumaczeń, które w sposób oczywisty
    sa usługą.
    tak uważam, jeżeli uważasz inaczej
    no to po prostu różnimy sie i tyle,

    mądrala