  • Date: Wed, 25 Aug 2010 11:37:54 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tesciowa, synowa, wnuczki i mieszkanie.

    W dniu 25.08.2010 10:17, MZ pisze:

    > nadal umożliwia najemcy zameldowanie w lokalu dowolnej osoby. Patologię
    > tego opisałem i podtrzymuję.

    Patologią jest traktowanie przez ludzi meldunku jako czegoś więcej, jak
    tylko ewidencję ludności.

    Z punktu widzenia kupującego nie ma znaczenia, czy wynajmujący
    zameldował 10 kumpli. Ważne jest, czy oni tam mieszkają.

    > Prawnego rzeczywiście nie ma. Natomiast kolejny raz odwołuję się do
    > praktyki i podejścia wszelkiego rodzaju służb porządkowych. Wg
    > większości z nich nich jeśli ktoś jest zameldowany to ma prawo
    > przebywać w lokalu.

    Nawet jeśli (na co poprosiłbym dowody z minimum 1000 poświadczonych
    interwencji) to jest implikacja, a nie równoważność - czyli brak
    meldunku nie oznacza braku prawa do przebywania w lokalu.

    A tu chodzi po pozbycie się kogoś - czyli trzeba wykazać brak takiego prawa.

    > Jednak istotne, bo dla nowych właścicieli będzie bezumownie zajmowała
    > ich lokal.

    Nieistotne - problem zasadniczo sprowadza się do tego samego: konieczna
    jest eksmisja.

    > Umowa użyczenia w przeciwieństwie do umowy najmu nie przechodzi na
    > nowego właściciela (chyba że znów się coś ostatnio zmieniło, ale nie
    > znalazłem).

    Co nie zmienia faktu, że masz lokatora i bez wyroku legalnie go nie
    ruszysz, jeśli on dobrowolnie się nie ruszy.

    > Nie zamierzałem pisać że "pani się włamała". Teściowa jej nie ruszy.
    > Natomiast nowy właściciel chyba mógłby. Umowa użyczenia już nie

    Tak samo jak teściowa - pozew i eksmisja.

    > obowiązuje. Fakt, że jedyną drogą wydaje się pozew o eksmisję ale z
    > bezumownie zajmowanego lokalu.

    Na jedno wychodzi.