  • Data: 2003-07-09 19:00:08
    Temat: Re: Termin likwidacji szkody - ile można czekać!
    Od: "Monika" <m...@W...poczta.onet.pl.USUN> szukaj wiadomości tego autora

    news:7643.00000027.3f090692@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > poszkodowanym?
    > Otóż zostałem potrącony przez samochód na ścieżce rowerowej, kierowca
    > przyznał sie do swojej winy, zgłosił wypadek u swojego ubezpieczyciela. Na
    > miejscu wypadku nie było Policji. Sprawa została zgłoszona 03.06.03,
    dziesieć
    > dni trwało zanim przyjechał agent i dokonał oględzin roweru, wycena
    naprawy
    > została dokonana w serwisie rowerowym. Do tej pory ubezpieczyciel nie
    zdążył
    > zaakceptowac kosztorysu naprawy, rower stoi i nie można nic z nim zrobić

    Zasadniczo termin to 30 dni - poza Rozporządzeniem MF dot OC jest jeszcze
    817 KC

    > Jeszcze jedno. Miesiąc czasu w sezonie bez roweru jest dla mnie
    staconym
    > miesiącem życia :) Jak ubiegać sie o odszkodowanie moralne spowodowane tą
    > sytuacją?

    Ilekroć czytam o odszkodowaniu moralnym mam wrażenie że troszkę za dużo
    niektórzy naoglądali się amerykańskich filmów o odszkodowaniu 7.000.000. $
    za ugotowanie kotka w mikrofalówce ;-)
    Jeśli odniosłeś uszzcerbek na zdrowiu (rany, złamani) bądż wypadek
    doprowadził doo jakiegoś schorzenia neurologicznego czy innego (np. nerwica,
    depresja) to masz prawo żądać stosownego zadośćuczynienia.

    A.