    From: Romek <r...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Telefon+nagrywanie
    Date: Fri, 27 Dec 2002 23:47:35 +0100

    Dnia Fri, 27 Dec 2002 20:13:24 +0100, "Elita.pl" <b...@e...pl>
    napisał(a):

    >Niby dlaczego? To i moja rozmowa.
    Prawda, ze i twoja >Ale takze i jego.
    Naprawde odsylam do literatury bo dosc oczywistych twierdzen chyba nie
    chce mi sie tu przepisywać. Ale w kilku slowach.
    Mowa tu o prawach osobistych. Prawa te powstaj niezalenie od siebie na
    rzecz kazdej z komunikujacych sie stron . To tak jak w przypadku
    korespondencji> prawo do tajmnicy korespondencji przysluguje
    niezaleznie od sibie nadawcy i odbiorcy listu.
    Kazdy z nich mzoe wystapic z odrebnym roszczeniem. Jedno roszczenei
    jest zupelnie neizalezne od drugiego.
    Wiec prawda,ze ty masz tez "prawo" do zachowania w tajmnicy tej
    romowy. Ale on ma swoje prawa - prawo do tajmnicy, prowo do wlasnego
    glosu. Pozatym zgodnei z art. 24 kc mozn awystapic z roszczeneim nei
    tylko w przypadku naruszenai prawa lae równiez zagrozenia.

    >Czyich praw autorskich? Tu już zdeczko przesadziłeś :)
    Nie dlaczego
    Wyobraz sobie, ze ten człowiekrecytuje ci swoj wiersz albo przedstawi
    plan pracy magisterskiej. W takim przypadku mamy doczyninia z
    utwoerm, nagrywajac taki utwor doknujesz zwilokrotnienia.Wiec musiz
    miec jaks podstawe - dorozumina licencja?, dozwoony uzytek ? Moze w
    konkrentj sytuacji bedzie mozan odwolac sie dotych konstrukcji, ale na
    pewno nie we wszystkich. Wcle nie twierdze,ze w tym przypadku doszlo
    do naruszenia pr.aut. Nie moge tego stwierdzic poniewaz nie wiem co
    bylo przedmiotem rozmowy, czy doszlo d :wyrecytowania " u tworu. Ale
    jak pislem w pierwszym poscie - jestem przeciwny Twoim jednoznaczyn
    twierdzenia, wydaje mi sie ,ze nie zuwazasz mozliwisci komplikacji a
    co za tym idzie wprowadzasz w blad pytajacego. Bardzo prosze nei
    odbieraj tego jak jakis personalny atak na twoj aosobe,, jestem bardzo
    daleki od takich zamairów> po prsotu chialem zwrocic uwage an pewien
    problem, ze najczesciej nei da sie jednoznacznei odpowiedziec> Za malo
    mamy danych. A odpowiedz jednoznaczna w takim przypadku jest
    odpowiedia bledną.

    >Chyba coś przekręciłeś z treścią tego orzeczenia.
    >Czy możesz go przytoczyć.

    Przesle na priv. z moim komentarzem
    Poszukam ale chyba jutrodopiero :)

    Pozdrawiam