  • Data: 2002-12-27 17:35:04
    Temat: Re: Telefon+nagrywanie
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie to zebym sie Ciebe czepiał...ale naprawde nie moge :)
    > Skad taka pewnosc. W moim przekonaniu muisz poinformawac rozmówce ,ze
    > rozmwo jest nagrywana.

    Romku chyba zartujesz:-))) nie zebym sie czepial, ale naprawde nie moge.
    Jesli np. ktos do mnie dzwoni z zadaniem okupu - ja MUSZE mu powiedziec, ze
    jest nagrywany i jeszcze go pytac o zgode?(sic!!!)

    > Nagrywanei bez zgody rozmówcy bedzie stanowic naruszenie przepisów o
    > ochronie dobr osobistych ( prawo do glosu, prawo do prywatnosci)
    > Mozna to zakwalifikowac równiez jak zagrozenei naruszenia tajemnicy
    > komunikacji - co pociag za soba mozliwsc wystapienia z roszczeniem o
    > zaniechanei z art. 24 kc.

    chyba niezbyt uwaznie zapoznales sie z tym artykulem.tu jest mowa o
    bezprawnym dzialaniu

    Art. 24. § 1. Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym działaniem,
    może żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne.

    > Ponadto w konkretnym przypadku moze dojsc do naruszenia praw
    > autorskich. oczywiscie jezeli rozmawa czy raczej wypowiedz bedzie
    > spełaniac przesłanki utworu.

    tu sie zgodze, rowniez naruszenie dobr osobistych ale tylko wtedy, gdy
    dzialanie bedzie bezprawne/patrz wyzej/

    > Oczywiscie nie wnikam w sprawe uchylenia bezprawnosci w skutek
    > działnia w ramach pozadku prawnego (np. podsluch policyjny)

    nie tylko - vide wyzej

    > No nie do konca.
    > Jest orzeczenie SN ze zbieranie dowodów w postaci nagrywania rozmów
    > bez zgody rozmowcy jest sprzeczan z zasadmi wspołżycia spolecznego i
    > nie bedzie brane pod uwage jako dowód.

    wrzuc link do tego orzeczenia jesli mozesz. musze pokazac go sedziom, gdyz
    znam sprawy karne, w ktorych pokrzywdzony sam nagrywal bandziorow zadajacych
    okupu - i te nagrania byly uznane jako dowody w sprawie.

    pozdrawiam
    ssj5