  • Data: 2007-10-10 22:25:18
    Temat: Re: Tele2 i praktyki akwizytorow
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Paź, 20:46, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Sprawa wcale nie jest taka prosta. Nie jest do końca jasne dla mnie, czy
    > akwizytorzy w tym wypadku popełniają przestępstwo. Jeśli się przedstawia
    > "Telekomunikacja Polska", to oczywiście jest to czyn nieuczciwej
    > konkurencji, ale w znanych mi wypadkach (a kilku już spławiłem od płotu)
    > goście utrzymywali, że są z "Telekomunikacji". Słowa (...) Polskiej" z
    > żadnego mi się wydusić nie udało, pomimo stosowania wielu form nacisku ze
    > świeceniem latarka po oczach włącznie. Fakt, że TELE2 jest firmą
    > telekomunikacyjną pozostaje raczej bezsporny.
    > Sprawa oszustwa również nie jest oczywista.

    Zawsze jednak zostaje nieoceniony kodeks wykroczen:

    Art. 138a. § 1. Kto, zawierając umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    nie okazuje konsumentowi dokumentu potwierdzającego prowadzenie
    działalności gospodarczej oraz dokumentu tożsamości, podlega karze
    grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto zawierając umowę w cudzym imieniu
    poza lokalem przedsiębiorstwa, nie okazuje ponadto dokumentu
    potwierdzającego swoje umocowanie.