    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tele2 i praktyki akwizytorow
    Date: Wed, 10 Oct 2007 20:46:51 +0200

    Użytkownik "mariusz" <NO_SPAM@NO_SPAM.pl> napisał w wiadomości
    news:feh354$87u$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Sprawa wcale nie jest taka prosta. Nie jest do końca jasne dla mnie, czy
    akwizytorzy w tym wypadku popełniają przestępstwo. Jeśli się przedstawia
    "Telekomunikacja Polska", to oczywiście jest to czyn nieuczciwej
    konkurencji, ale w znanych mi wypadkach (a kilku już spławiłem od płotu)
    goście utrzymywali, że są z "Telekomunikacji". Słowa (...) Polskiej" z
    żadnego mi się wydusić nie udało, pomimo stosowania wielu form nacisku ze
    świeceniem latarka po oczach włącznie. Fakt, że TELE2 jest firmą
    telekomunikacyjną pozostaje raczej bezsporny.

    Sprawa oszustwa również nie jest oczywista. Oszustwo musi być celowym
    działaniem. Co do zasady w niektórych wypadkach taryfy TELE2 mogą być
    korzystniejsze. To, ze przy niższych abonamentach abonent TP SA straci na
    przejściu do TELE2 w ogólnym rozrachunku, to już inna historia. Gdyby
    przyjąć, ze jest to oszustwa, to więzienia zapełniły by się wszelkiemu
    maści akwizytorami z różnych dziedzin. By akwizytorowi TELE2 postawić
    skutecznie zarzut, trzeba by było dowieść, że wiedział, jaki abonament
    płaci klient oraz ile rozmów wykonuje w miesiącu. Tylko w takiej sytuacji
    można w ogóle rozważać, że akwizytor mógł zdawać sobie sprawę z tego, że
    działa na szkodę abonenta. A i to mogło by być mało.

    no i przy okazji, to z kolegą dopuściliście się mocno niechrześcijańskiego
    uczynku. Gdyby ankieterzy TELE2 po odebraniu im umów wezwali Policję,a ta
    Was ujęła nie daj boże z tymi ich umowami, to mogło by się okazać, że
    stanęlibyście przed sądem pod zarzutem zmuszania do określonego zachowania
    i ukrywania dokumentów. Wasz czyn dość kontrowersyjny, choć rozumiem, ze
    mieliście szczytne intencje. Na przyszłość raczej zalecał bym ostrożność
    przy tego typu "akcjach".