  • Data: 2023-11-14 11:11:22
    Temat: Re: Tak jeszcze o policji w mediach
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.11.2023 o 06:11, Shrek pisze:

    > NIe - nie padło w wyniku potrącenie to nie to samo nie w miejscu
    > potrącenia.

    To się źle wyraziłem, ale o to mi chodzi głównie. Z tym, że brak śladów
    na pojeździe i zwierzęciu może jeszcze świadczyć o tym, że zwierzę padło
    w wyniku ucieczki przed pojazdem. Też częste.

    Zwierzę jest głupie. Jak jedziesz i świecisz światłami, to ono ucieka na
    kierunku, w którym świecisz, a nie zbiegnie Ci z drogi. Ja u nas często
    na chwilę włączam postojowe. Wówczas zając, czy inna sarenka zbiegnie w
    przydrożne krzaki. Jak nie, to zająca zagonisz na śmierć nie najeżdżając
    na niego - przykładowo. Na serce padnie, bo on też wiecznie kicać "na
    pełnej" nie może. Sarna się wywali i połamie. Ale będzie do utraty tchu
    pędzić asfaltem.

    W wypadku przedmiotowego Żubra nie zdziwił bym się, jakby był podobny
    mechanizm "potrącenia". Ale ne mam zielonego pojęcia. Po prostu
    walnięcie samochodem w tonowe zwierzę musi nawet na STARze wojskowym
    zostawić ślady, a tych nie widać na fotce - ale może to w ogóle inny
    samochód albo zgoła dziennikarze wzięli inne "przykładowe" zdjęcie. U
    nas na "połowie" artykułów z poszukiwań jest ten sam przewodnik psa z
    tym samym psem - fotka sprzed jakiś 10 lat. Może my analizujemy zupełnie
    inne fotografie.
    --
    (~) Robert Tomasik