  • Data: 2008-03-13 12:29:38
    Temat: Re: Tajemnica bankowa na niby :)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Ale chyba bank nie może sobie uznać lub nie czeku. Z tego co wiem (a wiem
    > albo z poprzedniego wcielenia twojej strony, albo z poprzedniego wcielenia
    > www.weksel.pl (web.archive.org padło więc nie mogę sprawdzić z której) )
    > czek musi spełnić kilka formalnych wymagań i bank nie ma nic do gadania czy
    > przyjąć czy nie.

    Przede wszystkim bank musi udostępnić klientowi możliwość korzystania
    z czeków na podstawie osobnej umowy. Zapewne można w niej określić wzór
    (odpowiednio zabezpieczonego blankietu) czeku.

    Szukałem teraz warunków udostępniania czeków przez banki, ale albo
    już z nich zrezygnowały (PKO BP), albo trudno jest znaleźć jakieś
    konkretne warunki (DB, BRE).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz