  • Data: 2008-03-13 22:46:46
    Temat: Re: Tajemnica bankowa na niby :)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Ale chyba bank nie może sobie uznać lub nie czeku. Z tego co wiem (a wiem
    > albo z poprzedniego wcielenia twojej strony, albo z poprzedniego wcielenia
    > www.weksel.pl (web.archive.org padło więc nie mogę sprawdzić z której) )
    > czek musi spełnić kilka formalnych wymagań i bank nie ma nic do gadania czy
    > przyjąć czy nie.
    >
    > Mylę się?

    Nie mylisz się.

    Czek musi zawierać:
    1) nazwę ,,czek" w samym tekście dokumentu, w języku, w jakim go
    wystawiono;
    2) polecenie bezwarunkowe zapłacenia oznaczonej sumy pieniężnej;
    3) nazwisko osoby, która ma zapłacić (trasata);
    4) oznaczenie miejsca płatności;
    5) oznaczenie daty i miejsca wystawienia czeku;
    6) podpis wystawcy czeku.

    Tak zapisano w ustawie z 1936 roku. Ustawa nadal obowiązuje ;-)

    M.