  • Data: 2010-08-11 13:40:00
    Temat: Re: Tajemnica bankowa
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    messagenews:i3pnuk$5cq$1@inews.gazeta.pl...

    > Tajemnica bankowa jest dla banku nie dla ciebie czy innego klienta banku.
    > Ty nie dostaniesz informacji od banku jesli bank uzna, ze to tajemnica
    > bankowa (np. znikna ci jakies pieniadze, i nie przesledzisz, co sie z nimi
    > stalo bo bank zaslonic sie moze tajemnica bankowa).
    > Natomiast ciebie chroni jedynie ustawa o ochronie danych osobowych - nic
    > wiecej....
    > Reszte sam sobie dopowiedz:)

    Tajemnica bankowa to de facto Twoje dobro osobiste i bank nie moze jej
    naruszac (z wyjatkiem ustawowo przewidzianych licznych wyjatkow) - ale
    bank nie moze zaslonic sie wobec ciebie tajemnica bankowa jesli
    informacja dotyczy wylacznie ciebie.

    Prawdopodobnie cos gdzies przeczytales/uslyszales ale niedokladnie.

    W sytuacji, o ktorej piszesz bank moglby sie zaslonic tajemnica
    bankowa wylacznie w przypadku gdybys domagal sie identyfikacji jakiejs
    innej osoby (np. osoby, ktora dostala przelew z twojego konta, ktorego
    ty nie autoryzowales) wowczas tajemnica bankowa moze miec zastosowanie
    - ale ponownie tajemnica nie jest "dla banku" tylko jest dobrem
    osobistym posiadacza tamtego rachunku bankowego. I to o czym piszesz
    (ze nie dowiesz sie np. jaki ma nazwisko, adres, numer telefonu etc.
    posiadacz rachunku bankowego) to jest wlasnie tajemnica bankowa - bank
    chroni dane swojego klienta i nie udziela innym osobom takich
    informacji.

    W sytuacji reklamacji/oszustwa latwo taka tajemnice w Polsce uchylic.

    W zaden sposob z polskich przepisow nie mozna wyinterpretowac tego, ze
    tajemnica jest "dla banku" nie zas "dla klienta" - skoro tajemnica
    bankowa jest dobrem osobistym klienta banku.

    Co do ustawy o ochronie danych osobowych tez nie do konca masz racje -
    bo akurat stosowanie prawa bankowego w zakresie tajemnicy bankowej
    wylacza zapisy dot. ochrony danych osobowych - gdyz tajemnica bankowa
    zapewnia twoim danym ochrone dalej posunieta niz ochrona danych
    osobowych.