    From: "P.I.T.E.R." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkolenia a tzw. "lojalka" [toche dlugie]
    Date: Wed, 4 Oct 2006 10:08:07 +0000 (UTC)

    axell napisał(a):

    > W ogólności się zgadzam z Tobą że lojalka to najczęściej uczciwa sprawa
    > ale wtedy szkolenie też powinno być dobrowolne przez pracownika bo co
    > jeżeli np. szkolenia są obowiązkowe i co 3 miesiące a lojalkę trzeba
    > podpisać np. na 3 lata to już sprawa jest dyskusyjna bo to wiązanie na
    > siłę pracownika

    No właśnie chodzi mi o taką sytuację. Te szkolenia są drogie,
    dodatkowo za granicą, i docelowo może ich być nawet kilka rocznie. I
    co w takim układzie? Żeby zmienić pracę mam przestać się szkolić i
    czekać, powiedzmy te dwa lata? To oznacza, że nie będę mógł w zasadzie
    wykonywać swoich obowiązków, bo moje wiadomości będą nieaktualne.
    Czyli po co pracodawcy taki pracownik, który generuje tylko koszty?
    Czy brać kredyt na spłatę? Czasami nowy pracodawca, jeśli go na to
    stać, pokrywa takie zobowiązania ale to raczej rzadkość.

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant