    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkola a palenie [??]
    Date: Fri, 19 Sep 2003 00:11:24 +0200

    On Thu, 18 Sep 2003, Roman G. wrote:

    >+ Piotr Rusoł <p...@p...onet.pl> napisał(a):
    [...]
    >+ > i radością daje świadectwo swemu wychowaniu
    >+ > chrześcijańskiemu."
    >+ >
    >+ > Idąc za pana tokiem myślenia panie RomanieG wynika, że jak nie jestem
    >+ > chrześcijaninem to mogę robić co mi się żywnie podoba
    >+
    >+ Przyznam, że nie rozumiem tego toku myślenia. Ale chyba nie muszę...

    Ja się nie chcę mieszać do kwestii prawnych i pozaprawnych
    w tej częsci dyskusji, ale do formalnych i owszem ;)

    Zakładając że mamy do czynienia z mniej więcej znaną
    i uznawaną logiką, to IMHO Piotr chciał powiedzieć, że
    jak ktoś poważnie traktuje *niewychowanie*, tj. zaprzeczenie
    wymienionych właściwości - to spełni warunki ragulaminu.

    Inaczej: jeśli ktoś uważa że "właściwy stosunek" to chamstwo,
    brak kultury, nieżyczliwość i smutek - to też "daje
    świadectwo"; być może nieoczekiwane...

    "...truizmem jest że zapisy należy rozumieć literalnie
    przed dopuszczeniem analizy celowościowej..."
    (to nie moje, to z komentarzy SN :))

    [...]
    >+ Nie twierdziłem również, że statut szkoły jest ważniejszy od aktów prawa
    >+ karnego. To odrębne i niezależne byty prawne.

    A ja się sprzeciwiam: IMHO "byt prawny" nie może być sprzeczny
    z prawem *i obowiązywać*[1]. Nie jest "niezależny", o ile
    wystąpią warunki "jednoczesnego dopasowania" (do obu aktów).
    [1]
    No, chyba że TK tak postanowi :> (to o parkowaniu !)

    BTW:
    Temu że istnieją "dopracowane statuty" nie mam zamiaru zaprzeczać,
    ale ty najwyraźniej *każdy* statut traktujesz jako wzorcowy :)

    pozdrowienia, Gotfryd