    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: System OEM a padniety dysk
    Date: Fri, 29 Dec 2006 14:44:22 +0100

    "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote in message
    news:en31hc$5q8$1@news.dialog.net.pl...

    > Jednak powyższa porada okazuje się bezsensowna w przypadku nowego
    > komputera - przynajmniej w przypadku Windows XP, bo choć możemy olać umowę
    > cywilną i zainstalować (zapewne *legalnie*) WinXP OEM na drugim
    > komputerze, to jednak system będzie wymagał aktywacji i po 30 dniach
    > przestanie działać. Tym to sposobem Microsoft stanął ponad prawem państw -
    > w końcu to przecież on ustala warunki świadczenia usług (aktywowania
    > produktów).
    >
    > Sprytne, prawda?

    Poczytaj dokładnie całą umowę to znajdziesz jeszcze sprytniejsze.

    > Tłumacząc na polski:
    >
    > "Utrudniamy Wam życie i jeździmy sobie po Was, legalnych użytkownikach,
    > którzy zapłaciliście nam za oprogramowanie i używacie go zgodnie z naszymi
    > licencjami, by walczyć z użytkownikami, którzy robią to nielegalnie".

    To nazywa się zbieraniem sojuszników w walce z głównym wrogiem czytaj
    złodziejem licencji. No bo najbardziej wqurwionym z powodu piractwa jest
    jedynie producent. Utrudnieniami dla legalnych użytkow. dokoptowuje do
    koalicji przeciwko piratowi licencjobiorców legalnych. Chodzi pewnie o to,
    aby przy pomocy legalnych zmusić do zmiany myślenia i spowodować bezwzględne
    potępienie piractwa. Chodzi o to, aby nie było przyzwolenia społecznego na
    takie zachowania /piractwo/.

    > Tak, wiem, że tak jest. Tylko nie przypuszczałem, że MS się do tego tak
    > bezczelnie przyzna :-/

    Mało, on tak robi. Trzeba też stwierdzić, że te utrudnienia nie są aż tak
    dokuczliwe.

    > Smutne, prawda? Tak jakby nie wiedzieli, że w obecnych czasach łatwiej
    > jest ściągnąc na przykład WinXP z emula niż skopiować od kolegi, który ma
    > legalny (ba, znaleźć kolegę, który ma legalny).

    Gdzieś czytałem, że podobno w/g MS system jest piracony w 20%, ale to chyba
    procent w skali ogólnej światowej.
    Jak czegoś nie pomyliłem, to kolegę łatwo znaleźć :)

    > decyzję było mi tym łatwiej podjąć, że sam jestem programistą i mam własną
    > listę tortur, które chętnie bym zaaplikował osobom, które piraciłyby moje
    > programy :)

    No to wprowadzaj, byle zgodnie z naszym prawem :)
    --
    Maluch