    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Studia - brak możliwości poprawy ;)
    Date: Mon, 5 Jan 2009 10:30:47 +0100

    Cubus wrote:

    > W piątek miałem ważny wyjazd i nie poszedłem do pracy. Pracodawca
    > nie może tego zrozumieć i grozi naganą. Czy to jest zgodne z prawem?

    > Jasssne. Jaśnie Pan student płaci to wymaga! A co!
    > Skocz do dziekanatu i zapytaj się za ile sprzedadzą dyplom ukończenia.
    > Po co się męczyć parę lat??!!

    chciałem zwrócić uwagę że sprawy nie są podobne.

    Pracując ja sprzedaję za pieniądze swoją usługę polegająca na wykonywaniu
    czynności określonych w regulaminie. Jeśli przyjedź do pracy i tego dnia pan
    pracodawca zamknie zakład bo nie przyjechał do pracy to mam prawo do
    wynagrodzenia za ten dzień.

    Studiując to ja kupuje usługę nauczania i mam prawo za swoje pieniądze
    oczekiwać szacunku i traktowania mnie jak klienta a nie jak śmiecia.
    Niestety na naszych uczelnia jest silnie zakorzeniony zwyczaj traktowania
    studentów jako zła koniecznego lub jak podwładnych którym sie robi wielką
    łaskę że sie traci czas na ich nauczanie.

    Warto zobaczyć do ostatnich wniosków z kontroli uczelni, gdzie wyszło że
    łamią one notorycznie prawo, oszukując studentów co do opłat i zasad jak i
    programu nauczania.