  • Data: 2002-09-09 13:05:31
    Temat: Re: Student czy nie-student ?
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:707a.000007bb.3d7c93cb@newsgate.onet.pl...
    > Kiedy student przestaje być studentem?
    >
    > Jestem na piątym roku studiów i pracuję na umowę zlecenie.
    > Od którego momentu muszę zacząć płacić składki na ZUS?
    >
    > 1. Gdy uzyskam absolutorium ?
    > 2. Gdy dostanę dyplom ?
    > 3. Gdy kończy się rok akademicki ?
    > 4. Gdy mi się skończy ważność legitymacji studenckiej ? :)

    IMO student przestaje być studentem po obronie pracy dyplomowej, lecz z
    drugiej strony ubezpieczenie sie zawsze placilo na rok akademicki, jednak
    dopóki nie jestes skreslony z listy studentów to powinieneś być
    ubezpieczony.
    Wg mnie najbliżej odpowiedzi nr1
    2 i 4 od razu wykluczam

    > Czy jak się jest na studiach podyplomowych, to też nie trzeba płacić
    składki
    > ZUS ?

    Chyba trzeba. Na studiach podyplomowych raczej nie jesteś studentem - nie
    masz legitymacji i praktycznie zadnych uprawnien studenckich- jestes po
    prostu słuchaczem. (przynajmniej tak jest na USl)

    Lukasz Bittner
    bittner(at)poczta(kropka)wp(kropka)pl