  • 1. Data: 2002-09-09 12:27:55
    Temat: Student czy nie-student ?
    Od: g...@p...onet.pl

    Kiedy student przestaje być studentem?

    Jestem na piątym roku studiów i pracuję na umowę zlecenie.
    Od którego momentu muszę zacząć płacić składki na ZUS?

    1. Gdy uzyskam absolutorium ?
    2. Gdy dostanę dyplom ?
    3. Gdy kończy się rok akademicki ?
    4. Gdy mi się skończy ważność legitymacji studenckiej ? :)

    Czy jak się jest na studiach podyplomowych, to też nie trzeba płacić składki
    ZUS ?

    Proszę o pomoc,
    Marcin

  • 2. Data: 2002-09-09 13:05:31
    Temat: Re: Student czy nie-student ?
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

> [...]
    > 2. Gdy dostanę dyplom ?
    > 3. Gdy kończy się rok akademicki ?
    > 4. Gdy mi się skończy ważność legitymacji studenckiej ? :)

    IMO student przestaje być studentem po obronie pracy dyplomowej, lecz z
    drugiej strony ubezpieczenie sie zawsze placilo na rok akademicki, jednak
    dopóki nie jestes skreslony z listy studentów to powinieneś być
    ubezpieczony.
    Wg mnie najbliżej odpowiedzi nr1
    2 i 4 od razu wykluczam

    > Czy jak się jest na studiach podyplomowych, to też nie trzeba płacić
    składki
    > ZUS ?

    Chyba trzeba. Na studiach podyplomowych raczej nie jesteś studentem - nie
    masz legitymacji i praktycznie zadnych uprawnien studenckich- jestes po
    prostu słuchaczem. (przynajmniej tak jest na USl)

    Lukasz Bittner
    bittner(at)poczta(kropka)wp(kropka)pl

  • 3. Data: 2002-09-09 14:38:36
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > masz legitymacji i praktycznie zadnych uprawnien studenckich- jestes po
    > prostu słuchaczem. (przynajmniej tak jest na USl)

    Z tą legitymacją, to różnie bywa. W Krakowie na niektórych uczelniach dają.
    Inna sprawa, że ta legitymacja nie uprawnia do zniżek w komunikacji miejskiej.
    Nie wiem, jak jest z PKP.

    Dzięki za pomoc.
    Jak będę wiedział coś wiecej to podziele się informacją.

    Pozdrawiam,
    Marcin