  • Data: 2010-06-07 22:00:26
    Temat: Re: Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:g6kdn6t8s9lc.1rhca37gdsce$.dlg@40tude.net...

    > A jednak - może bez tej agresji i przemożnej chęci udowodnienia Ci
    > błedu -
    > bierzesz pod uwagę że myśliwskie strzelanie sportowe to nie tylko
    > strzelanie śrutem (skeet, trap itp.) do rzutków ale również strzelanie
    > do
    > dzika, zająca, jelenia... A tam i brenneki, i 'zwykłe' pociski...

    Biorę. Ale to nie wnosi niczego istotnego do omawianego przez nas problemu.
    Kluczowym dla ustalenia, czy na danej strzelnicy da się przeprowadzić
    strzelania do rzutek jest sprawdzenie jej parametrów. Do rzutek strzela się
    naboje śrutowym. Ponieważ strzela się ku górze, a spadający pod własnym
    ciężarem używany do tego drobny śrut nie jest niebezpieczny, więc pozostaje
    kwestia wolnego nieba oraz odpowiedniej odległości wolnej od obiektów, z za
    których nagle moze wyjść ktoś niepowołany. U nas w górach takie strzelnic
    robią najczęśćiej sytuując je na zboczu pagórka. Śrut leci na dolinę,
    wysoko nikomu nie zagrażając.