    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Strona WWW - plagiat
    Date: Sun, 06 Dec 2009 23:27:24 +0100

    aqq pisze:
    > A jak jest z produktami spożywczymi?
    > Przykład:
    > Cola Original z Biedronki.
    > - kolorystyka prawie identyczna,
    > - kolor napoju :) identyczny,
    > - smak, podobny
    > Ewidentne wykorzystywanie sukcesu Coca-Cola Company do sprzedaży swojego
    > produktu. Nie wspomnę już o setkach innych podróbek Coli.

    Pytanie na jakim poziomie podróbek. Bo nie mówię, że zrobienie serwisu
    aukcyjnego jest podróbką Allegro, bo nie pierwszy i nie ostatni to
    serwis. Konkurencja jest dobra, a jak wykazuje przypadek Pepsi, wręcz
    korzystna, bo produkty Pepsico są o wiele smaczniejsze niż pierwowzór.

    Tutaj nie czepiam się podróbek, a pozycjonowania się na markę
    konkurenta, czyli nieuczciwej konkurencji.
    Podróbki to osobny temat.

    > Jaka jest więc różnica w przypadku jednego i drugiego "plagiatu"?

    przecie właśnie akurat co do ,,plagiatu'' to ja nie mam zastrzeżeń. Nie
    uważam, żeby coś takiego jak ,,serwis aukcyjny'' powinno być
    zastrzeżone. To tak jakby zastrzec telewizor albo czytnik NNTP.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek