  • Data: 2005-06-05 19:56:11
    Temat: Re: Straż pożarna a nieprawidłowo zaparkowany samochód
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mam bladego pojecia czy ma, ale jesli ten samochod
    > utrudnia mocno akcje to ja, jako mimo wszystko rowniez
    > potencjalna ofiara pozaru, mam szczere przekonanie ze
    > nie tylko powinien miec prawo zepchnac go w cholere do
    > jakiegos rowu czy przestawic. Moim zdaniem, wlasciciel
    > tegoz pojazdu powinien jeszcze oprocz tego solidnie
    > beknac finansowo za glupote, w wyniku ktorej strazacy
    > tracili cenne sekundy na uzeranie sie z jego samochodem.

    Jakiś czas temu w tv był jakiś program o straży pożarnej. Konkretnie
    chodziło o akcje ratownicze wysokich wieżowców mając do dyspozycji drabiny
    sięgające do połowy wysokości bloku :(
    Była pokazana droga dojazdowa z tabliczką "droga pożarowa nie zastawiać" -
    Samochody były tak zaparkowane "różnie" po obydwu stronach tej dróżki że
    gość oplem sie nie mógł przecisnąć.
    Komentarz strażaka był taki, że w Polsce prawo zabrania torowania sobie
    drogi na siłę. Jeżeli straż (nie było mowy o policji czy pogotowiu) uszkodzi
    inny pojazd to KIEROWCA straży z własnej kieszeni płaci za naprawę. Mowa
    była dla porównania o chyba Wielkiej Brytanii (ale dokładnie nie pamiętam)
    że tam w takie miejsca jedzie najpierw wóz strażacki, który jest wstanie
    przetorować drogę. I tam nikt nie zwraca kosztów tym co źle stoją. Jeżeli
    stoją dobrze a zostaną staranowani - wtedy tak.
    To był program dokumentalny więc chyba prawdziwy. Jak się ma to do prawa
    obowiązującego -nie mam pojęcia.
    Zapamiętałem ten program bo dzień wcześniej szukałem w tym mieście miejsca
    do zaparkowania. Koszmar.

    --
    PawełJ