  • Data: 2019-01-27 15:11:16
    Temat: Re: Stefan W
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27-01-19 o 14:23, Shrek pisze:

    > Nie, nie doszliśmy. To o czym piszesz to wniosek do sądu o przymusowe
    > leczenie - Badanie to raczej inna sprawa.

    > Nie ustaliliśmy - są listy paxów z zakazem latania prowadzone przez
    > linie, więc zakładam, że jakaś podstawa istnieje.

    Nie słyszałem o tym, ale wątpię, by je budowano w oparciu o telefony z
    Policji.

    > BTW - załóżmy, że koleś (dowolny randomowy, jeszcze nie znany, o
    > nieokreślonym stanie zdrowia psychicznego - taki zwykły) biega po ulicy
    > i wrzeszczy że zabije kowalskiego. Co wtedy może zrobić policjant?

    Groźba karalna podlega ściganiu, jeśli wzbudza u straszonego obawę
    spełnienia. Jeśli sprawca wskazał konkretnego mordowanego, to można go
    zapytać, czy czuje się wystraszony. Ale jeśli to ma być "wielka rzecz",
    to od kogo wniosek przyjąć?

    No, jeżeli jeszcze mówi o morderstwie, no to można by właśnie opiekę
    społeczną powiadomić, by sie zainteresowała zdrowiem psychicznym, ale tu
    gość w Zakładzie Karnym siedział.

    Gdyby taka groźba padła w okolicznościach uzasadniających
    przypuszczenie, że może zostać spełniona natychmiastowo, to można by go
    zatrzymać na podstawie art. 15.1.3 Ustawy o Policji - ale to chwilowe
    rozwiązanie.