  • Data: 2023-07-31 19:25:25
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.07.2023 o 13:08, cef pisze:
    > Najczęściej to sprzedający nic nie nabywa, bo nabycie jest po
    > przekazaniu praw czyli po fakturze. Jak już jest oszustwo, to jak
    > pozwać na fikcyjne dane sprzedawcy podane w sieci?

    Jest dość bogate orzecznictwo o tym, ze faktura jest dowodem księgowym i
    nie ma nic wspólnego z samą umową. To na okoliczność dość popularnej
    praktyki sprzed lat, gdzie na fakturze były wpisy, że towar należy do
    sprzedawcy do czasu jej zapłacenia.

    Natomiast w wypadku fałszywych danych oczywiście masz rację i jest to
    jeden z argumentów, że doszło do oszustwa. Natomiast jeśli dane są
    prawdziwe, to nie wiadomo, czy ta osoba sprzedawała towar i należy ją o
    to zapytać. Z tym, że jeśli potwierdzi,m to z braku innych przesłanek
    oszustwa nie ma.

    > Może napiszesz jakiś poradnik? Po trzecie jak to się ma do przypadku,
    > który opisałem, gdzie podałem policjantom dwa adresy internetowe z
    > kolejnymi sklepami i innymi danymi, ale powiązane tymi samymi
    > numerami telefonu gdzie pewnie dane też nie pasowały do żadnych
    > ewidencji - co więcej często były prawdziwe, tylko tamtenn
    > nprzedsiębiorca nie była swiadomy, że podano inne dane na www do
    > kontaktu. Jaką masz teraz wersję? Jak sąd ma to zbadać jak nie ma
    > danych? Sąd będzie zlecał policji czy komu czy roześle referentów w
    > teren? Puknij się w głowę kolego, to może oprzytomniejesz.

    A muszę mieć? Jest jakiś zakaz korzystania z jednego numeru przez dwa
    sklepy?

    --
    (~) Robert Tomasik