    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spytaj milicjanta
    Date: Mon, 31 Jul 2023 19:09:58 +0200

    W dniu 31.07.2023 o 11:56, J.F pisze:

    > A i to nie wiadomo, czy telefon nadal nie przydatny dowodowo.

    Sąd twierdzi, że nie.

    > Ale skoro byla nietrzezwa, to po co wchodzily/li ?

    Może pilnowały, by nie usunęła niczego z telefonu? Ale to mój domysł, a
    nie wiedza.

    > Ale ale - wpisujesz w notatke "nie utrudniałem czynnosci medycznych"?
    > Pewnie nie, bo utrudniac nie wolno :-)

    Była już kiedyś afera z przesłuchiwaniem rodzącej.

    > Wiec skąd taka treść w notatce?
    > Czyzby już wyjasnienia w wewnętrznym "śledztwo" z powodu skargi
    > kobiety/adwokata ?

    Niekoniecznie. Ja to nazywam "dupochron". Jak będziesz to pisał w
    wyjaśnieniu, to ma mniejsza "moc dowodową", niż w materiale z czynności.

    > Ale najpierw prokurator bedzie dwa tygodnie rozpatrywał ?

    Będzie, jeśli tego nie zrobisz od razu. Dlatego czasem skargi są
    swoistym strzałem we własne kolano, bo poniekąd "zamrażają czynności".

    > A moze skłamał ?

    Może, ale przecież widzisz, co Ci świadek pokazuje i czy jest to spójne.
    Po za tym przyszły mi do głowy dwa wcześniej nie poruszane aspekty:
    1) Jak udowodnić, że ciążę przerwano akurat tą tabletką, którą w tym
    momencie kupiła? Może miała inną, a tę kupiła na zapas?
    2) Czy można wykluczyć, ze do poronienia doszłoby pomimo niezażycia
    tabletki?

    > No ale kto ma to zrobic - mł. asp., prokurator, czy juz jednak jakis
    > policyjny technik, ktory bedzie jutro ?
    > Czy taki śledczy, jak Ty - ale to też jutro.
    > A jutro pacjentka ciagle lezy w szpitalu.

    To jest to, o czym pisałem, że może mieć znaczenie po prostu czynnik
    ludzki.

    > Troche mnie zdziwi, bo wszak przestępstwo (domniemane), a do tego
    > policja uprawnienia ma.
    > No ale nie ma sprawy - przekaże donos właściwym organom, i wszyscy
    > będą zadowoleni.
    > Czy odpowie, ze nie ma uprawnien, wiec nie ją trzeba zawiadamiać?

    Różnie bywa. W mojej ocenie największym problemem jest to, że w wypadku
    takich wyssanych z palca pomówień nie ponosi zawiadamiający
    konsekwencji. Sam pomówiony cieszy się, że nie potwierdzono zarzutów.
    Policji wszystko jedno. Rzadko kto zauważa problem. Przecież mógł się
    zawiadamiający pomylić. Tylko, jest różnica, jak się raz ktoś pomyli, a
    inaczej to wygląda, gdy notorycznie trzy razy w tygodniu to robi.

    --
    (~) Robert Tomasik