  • Data: 2009-06-14 21:48:06
    Temat: Re: Sprzedaz wierzytelnosci zabezpieczonej hipoteką.
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    p...@g...pl pisze:

> [...]

    Wniosek bezpośrednio do sądu wieczystoksięgowego.

    > Hmmmm. To akurat nieprawda bo weksel, ktory mam byl juz wczesniej indosowany i
    > nie bylo przy tym notariusza. Przy ustanowieniu hipoteki, ktora zabezpieczala
    > weksel byl potrzebny notariusz bo byla potrzebna zgoda dłużnika. Ale czy
    > teraz, gdy wierzyciel się zmienia tez musi byc notariusz?

    Był indosowany przed ustanowieniem hipoteki czy po?
    Bo jest taki przepis (art. 31 ust. o KW i hipotece), który mówi że wpis
    może być dokonany na podstawie dokumentu z podpisem notarialnie
    poświadczonym.
    Co do ustanowienia hipoteki po raz pierwszy to jasna sprawa, że
    potrzebne było oświadczenie dłużnika w formie aktu notarialnego.

    A czy o zmianie wpisu w KW musze go informowac?

    Nie. Sąd go poinformuje o postępowaniu wieczystoksięgowym.

    pozdrawiam
    kuba