  • Data: 2009-06-14 22:22:14
    Temat: Re: Sprzedaz wierzytelnosci zabezpieczonej hipoteką.
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    p...@g...pl pisze:

    > Najpierw wniosek o wykreslenie i potem wpisanie nowego wierzyciela czy jest
    > jakis specjalny wniosek na zmiane wierzyciela?

    Wniosek o wpis w księdze wieczystej, na urzędowym formularzu - proste
    jak drut, nawet Ci podam link do tego formularza:
    http://www.ms.gov.pl/kw/kw.php#form
    Załącznikiem jest dokument, w oparciu o który następuje wpis w księdze
    wieczystej, czyli w tym przypadku ten indosowany weksel, z podpisem
    notarialnie poświadczonym.

    > Tak, jest taki przepis. Czy on przypadkiem nie stosuje sie i tym razem?

    No ma, pisałem o tym od początku.

    > czy nie powinnismy u notariusza podpisac dokumentu, ktory mowi o tym, ze ma
    > sie w hipotece zmienic wierzyciel i dopiero z tym dokumentem jako zalacznik
    > udac sie do sadu wieczystoksiegowego?

    To nie ma być żaden odrębny dokument. Zbywca dokumentu (czyli Ty jak
    rozumiem) ma się udać sam do notariusza z wekslem i indosować, a
    notariusz poświadczy podpis. Następnie powinien ten indosowany weksel
    wydać zbywcy, a ten dopełni czynności, o których napisałem wyżej. Jak
    chcecie to możecie iść razem i zawrzeć umowę przelewu w formie aktu
    notarialnego - ale to absolutnie bez sensu.

    Zreszta wtedy to chyab notariusz to robi (?)

    Właśnie nie. Notariusz robi to tylko w przypadku, gdy zmiana stanu w KW
    wynikałaby z aktu notarialnego, a tu nie będzie żadnego aktu
    notarialnego, tylko samo poświadczenie podpisu.

    pozdrawiam