    From: Dominik <D...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż systemu operacyjnego w wersji OEM.
    Date: Wed, 17 Aug 2005 12:58:42 +0200

    meteor napisał(a):

    > Sprawa wygląda tak: znajomy ma komputer na kórym jest zainstalowany
    > system operacyjny Win XP OEM i chciałby teraz ten komputer sprzedać obcej
    > osobie, natomiast system operacyjny znajomemu. Czy może to zrobić zgodnie
    > z obowiązującym prawem?

    Z prawem tak, z umową licencyjną nie (imho teoretycznie możliwy proces cywilny).

    Cytat z EULA WinXP OEM:

    " Licencjobiorca może przekazać na stałe wszystkie swoje prawa udzielone na mocy
    niniejszej Umowy Licencyjnej jedynie w wyniku sprzedaży lub przekazania KOMPUTERA,
    pod warunkiem, że nie zachowa żadnych kopii, jeśli przekaże OPROGRAMOWANIE (w tym
    wszystkie części składowe, nośniki i wszystkie uaktualnienia, niniejszą Umowę
    Licencyjną
    i Certyfikat Autentyczności), a odbiorca zgodzi się przestrzegać postanowień
    niniejszej
    Umowy Licencyjnej. Jeśli OPROGRAMOWANIE jest uaktualnieniem, przekazanie musi także
    obejmować wcześniejsze wersje OPROGRAMOWANIA."

    > Jeśli tak, to czy przed sprzedażą komputera musi system wykasować
    > z dysku, aby nie być posądzonym o nielegalnie rozpowszechnianie programu

    Tak.

    > i czy sprzedając Windowsa innej osobie musi dołożyć do tego jakąś cześć
    > komputera, czy też może bez tego?

    Jeśli był kupiony z jakąś częścią komputera (np. płytą główną), to tak.
    Może być sprzedany z tą właśnie częścią. Jeśli był nabyty z całym komputerem,
    to tylko z całością można go odsprzedać, by być w zgodzie z licencją.

    W praktyce kłopoty będzie miał raczej znajomy- Microsoft odmówi kodu aktywacyjnego
    i co im zrobisz?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP