eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż sprzętu używanego jako fabrycznie nowegoRe: Sprzedaż sprzętu używanego jako fabrycznie nowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż sprzętu używanego jako fabrycznie nowego
    Date: Fri, 21 May 2010 10:17:14 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Message-ID: <1khz0wrn4fv52.en7ilji7nl6g$.dlg@40tude.net>
    References: <ht0pf3$2fa$1@inews.gazeta.pl> <ht0pur$d9f$1@news.onet.pl>
    <ht0rt8$ajg$1@inews.gazeta.pl> <ht14fr$i3f$1@news.onet.pl>
    <ht1e3h$ghi$1@inews.gazeta.pl> <ht1heo$6cv$2@news.onet.pl>
    <ht1hji$7fm$1@news.onet.pl> <ht1i41$9m4$1@news.onet.pl>
    <v73pwowqap1e$.1sj8rxuv8s72e$.dlg@40tude.net> <ht2n89$3fd$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: acal177.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1274429829 29286 83.9.83.177 (21 May 2010 08:17:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 May 2010 08:17:09 +0000 (UTC)
    X-User: henrykg
    X-Antivirus: avast! (VPS 100520-1, 2010-05-20), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:640128
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 20 May 2010 09:10:09 +0200, .B:artek. napisał(a):

    > Myślałem, że odniesiesz się do argumentów prawnych. Zawiodłem się.

    Jakich argumentów? Prawo chroni konsumenta, ale nie do tego stopnia.

    > Nie, i oczywiście nie jest nic nienormalnego w tym, że sklep sprzedaje
    > rzeczy nowe, oryginalnie zapakowane, podbija do tego kartę gwarancyjną
    > producenta, a pośród tych nowych i oryginalnie zapakowanych (i
    > nieużywanych) towarów znajdują się czasem używane zwroty po kimś.

    A co takiego jest w krótko używanym towarze że miałby mieć niższą cenę?
    Jak odróżnić taki towar, od takiego który był wyjęty żeby zaprezentować
    klientowi w sklepie?

    > I nic
    > dziwnego w tym, że za jedno i za drugie kasuje taką samą cenę. A jeszcze
    > do tego nie raczy poinformować klienta o fakcie, że towar był wcześniej
    > używany, żeby klient miał wybór - bierze używany z rabatem albo nówkę za
    > 100%. Niech zgadnę, prowadzisz sklep albo w nim pracujesz?

    Nie - po prostu jestem normalny - jeśli towar spełnia moje oczekiwania
    funkcjonalne to jest ok.

    >
    > W USA zwroty serwisowe określa się mianem "refurbrished" i wszystko jest
    > wówczas jasne.

    W USA to się różne dziwne rzeczy dzieją. W Polsce byliśmy przyzwyczajeni
    do bardziej praktycznego podejścia.

    Pozdrawiam,
    Henry

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1