  • Data: 2006-08-05 09:43:40
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania po zmianie jego statusu
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Weronika Styka" <w...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:eb0g5t$sir$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > oddaję spółdzielni mieszkanie lokatorskie; w myśl statutu, spółdzielnia
    > odda
    > mi "zrewaloryzowny" wkład mieszkaniowy. Życzliwy podpowiada mi inne
    > rozwiazanie - przekształcić to mieszkanie na własnościowe i następnie
    > przedać. Wg tej rady mam na tej operacji zyskac parę złotych. Czy ktoś
    > spotkał sie z podobnym działaniem i czy w tym nie kryje sie jakaś pułapka?
    > Czy nie wyskoczą jakieś koszty ktore miast zysku przyniosą stratę. Bo z
    > prawnego punktu widzenia chyba wszystko jest OK?

    Twój sposób jest najgorszy, dużo stracisz na oddaniu mieszkania. Gdy
    mieszkanie przekształcisz na spółdzielcze własnościowe to masz prawo do
    skorzystania z 50% bezzwrotnej bonifikaty różnicy pomiędzy wkładem
    mieszkaniowym i budowlanym. Operacja ta wymaga najpierw uzupełnienia wkładu
    budowlanego, ale za to za mieszkanie można dostać więcej kasy przy sprzedazy
    na wolnym rynku.