  • Data: 2006-08-05 15:56:32
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania po zmianie jego statusu
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ten wkład to prawie (bez paru ułamków) 70% wartości mieszkania.

    Niekoniecznie 70%. Dużo zależy od spółdzielni i ich rozliczeń, ale
    generalnie widziałem, że waha się to od 50 do 70%.

    A takie
    > wyceny są z reguły mocno zaniżane, a kasę dosaniesz dopiero, jak na
    > przetargu ktoś to mieszkanie kupi.

    Tak, takie wyceny są trochę zaniżane, masz rację.

    > Wykupujesz za 15%, drugie 15% jest Ci "darowane" (kiedyś było tak, że te
    > "darowane" trzeba było zwracać, jeśli się za szybko sprzedało - aczkolwiek
    > nie dam głowy, czy to czasem nie indywidualne widzimisię spółdzielni:
    > upewnij się w swojej).

    Teraz nie zależy to od spółdzielni, tylko jest ustawowo 50%. Jak wcześniej
    spółdzielnias wprowadzała bonifikatę to nie można było sprzedać lokalu przez
    5 lat pod rygorem zwrotu bonifikaty.

    > Należy tylko pamiętać, że fiskus upomni się o 10% wartości mieszkania z
    > umowy notarialnej, jeśli sprzedasz w ciagu 5 lat, a sumy tej nie wydasz na
    > cele mieszkaniowe w ciągu 2 lat.

    A skąd to info? Przecież nie dochodzi do transakcji kupna-sprzedaży ze
    spółdzielnią, więc nie jestem pewien co do tego podatku.