  • Data: 2007-08-17 13:46:49
    Temat: Re: Sprzedaż komputerów osobistych w Polsce
    Od: stern <s...@n...to> szukaj wiadomości tego autora

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 17 Aug
    2007 13:14:07 +0200, Johnson zeznał(a):

    > Ograniczę się do stwierdzenia że nadal nie rozumiesz tego przypisu. Po
    > prostu przyjmij to do wiadomości - że nie masz racji, bo chyba inaczej
    > nie może być.

    Generalnie się zgadzam Johnsonie, ale problem idiotycznego sformułowania
    pozostaje.

    Zresztą nawet z tego co wkleiłeś wynika, że implementacja się nie udała.
    Tam jest mowa np o:

    ,,1. Każda Strona podejmie takie środki prawne i inne, jakie okażą się
    niezbędne dla uznania za przestępstwo w jej prawie wewnętrznym,
    umyślnych i bezprawnych:
    a. produkcji, sprzedaży, pozyskiwania z zamiarem wykorzystania,
    importowania, dystrybucji lub innego udostępniania:
    i. urządzenia, w tym także programu komputerowego, przeznaczonego lub
    przystosowanego przede wszystkim dla celów popełnienia któregokolwiek z
    przestępstw określonych zgodnie z artykułami 2-5;
    ii. hasła komputerowego, kodu dostępu lub podobnych danych, dzięki
    którym całość lub część systemu informatycznego jest dostępna z zamiarem
    wykorzystania dla celów popełnienia któregokolwiek z przestępstw
    określonych zgodnie z artykułami 2-5 oraz [ciach mowa o posiadaniu]

    czyli dyrektywa mówi: urządzenia przystosowane do popełniania przestępstw,
    używane czy posadane w tym zamiarze.

    Wiec polski ustawodawca spenalizował posiadanie komputerów.
    Jak pisze komentarz podany przez Ciebie, jest to coś w rodzaju
    przygotowania.
    Nie ma problemu - wolno wszak karać za przygotowanie.

    Ale:

    Jeżeli znajdziemy u kogoś małą drukarenkę i matryce a wszystko gotowe do
    drukowania pieniędzy, to wpakujemy pana do więzienia za karalne
    przygotowanie, i jego tłumaczenia, że nie miał zamiaru drukować na wiele
    się nie zdadzą.

    Dlaczego zatem w tym wypadku wskazuje się na kierunkowość
    posiadania?

    Wszak znamiona czynu zabronoinego wypełnione są.
    Ktoś posiadał urządzenie z właściwościami jak w przepisie.

    O debiliźmie tego kto przepisywał ten przepis do kodeksu (ustawodawca nie,
    bo on racjonalny) najlepiej świadczy ten kawałek:

[...]

    geniusz polskiej legislacji stwarzając drugą część zdania pominął: "z
    zamiarem wykorzystania dla celów popełnienia przestępstwa" i w ten sposób
    mój bank, któren udostępnił mi hasła do operacji na koncie popelnil
    przestępstwo. Bo geniusz piszący to zapomnial dodać: "wbrew ustawie lub
    uprawnieniu". Ech życie.

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911