    From: Marsjanin <m...@m...tk>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawdzenie, czy toczy się sprawa i dziwne akcje komornika
    Date: Fri, 6 Nov 2015 00:14:16 -0000 (UTC)

    Dnia Thu, 05 Nov 2015 17:05:06 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > A ile mamy tych e-sądów?

    Zgaduję, że jeden, chyba w Lublinie. Ale skąd mam wiedzieć, czy sprawa
    jest w e-sądzie, czy sądzie zwykłym... No dobra, czyli pozostaje
    porozmawiać z komornikiem, jako najbliższym zainteresowanym
    przedstawicielem wymiaru sprawiedliwości.

    > W kontekście w/w pytań czuję tu jakiś podstęp, tym nie mniej skoro
    > pytasz :-) No pasowałoby na piśmie powiadomić komornika, że nie znacie
    > osoby o wskazanych personaliach, zatem w szczególności nie możecie
    > spowodować jej stawienia się przed jego obliczem. Ślusarz tu nic nie
    > pomoże.

    Komornik został zawiadomiony przez osobę zameldowaną i zamieszkującą pod
    tym adresem, jednak wszyscy jesteśmy zaszokowani faktem zaistnienia cąłej
    sprawy.

    > Dość to enigmatyczne. Rodzinnie kogoś okradaliście? :-)

    Jest jedna osoba w rodzinie, mąciwoda taki, ale raczej to jego okradli
    (zbankrutowała firma na początku działalności i to nie sama z siebie).
    Owszem, mógł nie wypłacić podwykonawcy czy coś w tym stylu, jednak oprócz
    niego nikt z naszej rodziny nie był nijak z tą firmą powiązany.
    Podsumowując - mógł nawet być dłużnikiem tego wierzyciela, ale czemu ten
    wierzyciel poszukuje teraz na ślepo osób z rodziny dłużnika, to nie mam
    pojęcia. Nazwisko się przewinęło - coś nam mówi, ale ciężko po kilku
    latach od zakończenia spraw (i to nie naszych - przecież rodzinnie w nich
    nie uczestniczyliśmy) pamiętać, kim naprawdę jest ów wierzyciel. Po
    prostu - nazwisko słabo kojarzymy, że kiedyś się pojawiło w kontekście
    zawirowań na linii firma - majątki prywatne - komornik.

    Osoba wzywana jest siostrą tego mąciwody. Adres się kompletnie nie
    zgadza, nigdy tam nie mieszkała, mieszkał tam za to (a raczej był tylko
    zameldowany, przy czym już nie jest) nasz mąciwoda. Obecnie mieszkają tam
    jego dzieci a on nie ma żadnego prawa do tamtego lokalu. I to od ponad
    roku.

    > Zapytałbym o to komornika na Waszym miejscu, albowiem faktycznie trochę
    > to dziwne. No chyba, ze ma nakaz oddania w niewolę dłużnika i wszystko
    > mu jedno, czy go złapie u siebie w biurze, czy w innym miejscu.

    Od tego to pewnie CBŚ by wparowało przez zamknięte drzwi i wcale by nie
    zostawiali awiza. :)

    > Sadzę, że jednak jakiś wyrok jest.

    No, jak już ktoś napisał - możliwe, że owo postępowanie jest egzekucyjne.

    > A ta tajemnicza osoba ma jakikolwiek związek z tym mieszkaniem?

    Wzywana osoba nigdy nie była tam w innym charakterze niż na kawie u
    rodziny i to ostatni raz ładnych kilka lat temu. Co najmniej pięć.

    > Ale jeśli te roszczenia są wyssane z palca i da się to dowieść, a i da
    > się dowieść, że "wierzyciel" celowo zmyśla dane, to może pomyśleć o
    > zawiadomieniu o przestępstwie stalkingu.

    Rozważymy to po zapoznaniu się z aktami sprawy u komornika...

    Dzięki za rzeczową odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin