  • Data: 2014-01-25 20:05:26
    Temat: Re: Sprawa weksli
    Od: "Maria" <...@...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zapłacić posiadaczowi w dobrej wierze
    Jeśli to będzie wykonalne, bo rozumiem, że wpisana kwota może być
    całkowicie dowolna.

    > i dochodzić odszkodowania od remitenta, oraz od podmiotu, z którego
    > winy te weksle "wyciekły".
    Czy w momencie zgłoszenia się posiadacza weksla będzie wiadomo
    kto jest remitentem i jaki to był bank?
    Przyznam się, że już tego nie pamiętam. Wiem, że to źle, ale czasu
    nie cofnę.

    > Nadal puste blankiety weksli są podpisywane. To chyba dlatego,
    > że konsekwencje są bardzo oddalone w czasie.
    Nie pamiętam już, czy na podpisanym przeze mnie wekslu była data
    podpisania. Jeśli tak, to czy (wpisana przez właściciela weksla)
    data płatności może być dowolnie odległa w czasie w stosunku do daty
    podpisania weksla? Nawet za 100 lat?

    Najbardziej na podanych przez Ciebie stronach zmartwił mnie fragment:
    "Oznacza to, że nie ma zatem znaczenia, w jaki sposób weksle znalazły się u
    remitenta, jeśli tylko nabycie ich przez indosatariusza odbyło się w dobrej
    wierze. Sąd powinien zasądzić takiemu nabywcy należność, nawet bez potrzeby
    czekania, na prokuratorskie śledztwo związane z kradzieżą weksli, skoro nie
    stanowi wątpliwości, że wejście w posiadanie weksli przez indosatariusza
    odbyło się zgodnie z prawem."
    Nie wiem czy dobrze rozróżniam terminy remitent i indosatariusz.

    Pozdrawiam
    Maria