  • Data: 2003-05-28 20:26:21
    Temat: Re: Sprawa warta piwa :-)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Ja nie twierdze, ze puszka jest potrzebna jako dowod. Ja twierdze, ze
    | wazna jest informacja czy puszka zostala zabezpieczona. Nawet pojde dalej:
    | lepiej jak nie ma puszki - bo jak jest, to mamy czarno na bialym, czy
    | obwiniony pil alko (a pewnie pil, wiec lepiej jak puszka zniknie).
    (ciach)

    Organ procesowy może zabezpieczyć tylko dowód przestępstwa. Skoro nie mamy
    pomysłu, czego dowodem miałby być przedmiot, to nie możemy go zabezpieczyć,
    bo nie ma takich podstaw prawnych. Sam fakt istnienia puszki, gdyby
    stanowiło to dowód jakiegoś faktu, to można udokumentować oględzinami puszki
    wydając ją następnie prawowitemu właścicielowi - to nie jest problem. Skoro
    oględzin nie wykonano, to ewentualnie można przesłuchać w charakterze
    świadka osoby, które opiszą tę puszkę. Będzie to słabszy dowód niż
    oględziny, ale jednak dowód.
    Nie bardzo rozumiem, w jaki sposób chcesz wywieść z faktu zabezpieczenia
    puszki po piwie wniosek, że gość z niej pił piwo. Załóżmy że jest puszka, że
    jest to puszka po piwie (dla porządku alkoholowym) i że puszka jest otwarta.
    No i zgodnie z Twoją sugestia policjanci ją w takim stanie zabezpieczyli. I
    co z tego ma wynikać? Jak nie widzieli, że gość pił to piwo, to może
    powiedzieć że otwarł w ramach walki z alkoholizmem i miał zamiar wylać do
    kanału, ale nie zdążył znaleźć kratki, bo nadjechali policjanci. A jeśli
    widzieli, że pił, to istnienie jako dowodu rzeczowego puszki lub nie ma
    żadnego znaczenia. Po prostu w tej sprawie kluczowe są zeznania policjantów.