  • Data: 2017-06-06 03:35:23
    Temat: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-05 o 23:22, A. Filip pisze:

    > To jako "mądrali" zadam ci pytanie inaczej: Co prezydent (PiS) ma szanse
    > ugrać przez TK (PiS) bez (bardzo) nachalnego naginania prawa?

    Najpierw musimy mieć TK, a nie bandę niekompetentnych idiotów (vide
    Przybłędzka) czy tępych sługusów partyjnych wsadzonych tam wyłącznie z
    klucza partyjnego.

    > Jak dla mnie linia "sporu kompetencyjnego" nie jest nachalnym nagięciem.

    Tu nie ma mowy o sporze kompetencyjnym z jednego prostego powodu. TK nie
    jest uprawniony do oceny wyroków SN, tylko do badania zgodności aktów
    normatywnych z konstytucją. SN z kolei nie jest uprawniony do orzekania
    o zgodności przepisów prawa z konstytucją. Jeśli ktoś twierdzi, że
    uchwała SN jest aktem normatywnym, który w dodatku może być zaskarżony
    do TK, to jest po protu idiotą.

    > IMHO PiSowi nachalne przepychanie szerszej interpretacji niż ta
    > wybrana/wskazana przez SN się nie opłaci _politycznie_.

    Może się opłacić. Banda głosujących na nich kretynów i tak wszystko
    kupi, bo kompletnie nie rozumie o co w tym chodzi i patrzy na wszystko
    tylko przez pryzmat koryta. Dla nich ważne nie jest spojrzenie
    perspektywiczne ale życie jak świnia - krótko ale dostatnio.
    Prosty przykład. Wielka korupcja w sądzie i wymiarze sprawiedliwości i
    ile spraw po prawie dwóch latach rządów "walczących z korupcją" prowadzi
    wydział wewnętrzny prokuratury krajowej? DWIE i to wszczęte pod rządami
    poprzedniej ekipy i przejęte do prowadzenia za rządów PiS. A debilny
    naród dalej powtarza wciskane im brednie o rzekomej korupcji w wymiarze
    sprawiedliwości. Ta tępa i durna masa zagłosowałaby dzisiaj na Hitlera
    gdyby zmartwychwstał i dał im 1000+ zamiast 500+. hołota kupi wszystko,
    a im większy populistyczny chłam im się wciśnie tym lepiej

    > "Świat nie jest taki jaki być powinien"

    Świat jak świat, ale ten kraj to banda kretynów.

    --
    Sonn