  • Data: 2005-11-21 17:22:07
    Temat: Re: Sprawa, sprawa i po sprawie.
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Szczepan napisał(a):
    > wynagrodzenie mi się należy, ale po odczytaniu wyroku, sędzini go
    > uzasadniła po czym .... mówiła coś o 7 dniach na odwołanie, 14 na
    > apelację, 21 do uprawomocnienia się wyroku.

    7 dni jest na złożenie wniosku o uzasadnienie, Jeśli taki wniosek
    zostanie złożony, to będzie 14 dni od doręczenia uzasadnienia na
    złożenie apelacji. A jeśli wniosku nie będzie w ciągu 7 dni, to na
    apelację składaną bez uzasadnienia wyroku jest 21 dni. Więc za jakieś 10
    dni możesz zadzwonić do sądu i dowiedzieć się czy jest wniosek o
    uzasadnienie.

    > Pytanie: CO DALEJ? Czy otrzymam ten wyrok na piśmie?

    nie
    chyba że poprosisz :)

    > Czy pracodawca
    > wpłaci pieniądze na konto? (oczywiście o ile się nie odwoła)

    to my mamy wiedzieć?

    > W wyroku
    > była mowa o natychmiastowej wykonalności (czy jakoś tak).

    A więc możesz jutro iść do sądu, wystąpić o nadanie wyrokowi klauzuli
    wykonalności, a po otrzymaniu jego odpisu z taką klauzulą udać się do
    komornika. W sekretariacie wytłumaczą.
    Rygor natychmiastowej wykonalności oznacza, że wyrok jest wykonalny (a
    więc można go też przymusowo egzekwować) bez konieczności czekania na
    jego uprawomocnienie się. Z tym że jeśli wyrok zostanie zaskarżony i
    zmieniony, to trzeba będzie co najmniej zwrócić pobraną kwotę. Więc
    jeśli Ci sie bardzo nie spieszy, a pracodawca jest wypłacalny, to chyba
    lepiej poczekać te trzy tygodnie.

    KG