  • Data: 2011-09-02 06:45:25
    Temat: Re: Sprawa rozwodowa a kredyty
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pozwolę sobie wyrazić zdziwienie, że nikt nie zaprotestował.
    > Naprawdę sądzisz że przez fakt sprzedaży czegoś co ma się w majatku
    > odrębnym uzyskane pieniądze (stanowiące "ten sam" majatek, tylko
    > w innej formie) z automatu by "przeszły" do majątku wspólnego??

    Obawiam się że tak i niestety teorię tą przerobiłem na własnej skórze,
    ze wszystkimi konsekwencjami skarbowymi. Będąc w związku małżeńskim
    sprzedawałem mieszkanie zakupione jeszcze za czasów kawalerskich, w celu
    nabycia nowego, większego. No i notariusz od razu poinformował, że w
    związku z brakiem rozdzielności majątkowej środki uzyskane ze starego
    mieszkania wchodzą w majątek wspólny. W praktyce sprowadziło się to do
    zapłacenia podwójnego podatku od sprzedaży, bo okazało się że x zł
    uzyskane z poprzedniego mieszkania przeznaczone niemal w całości na nowe
    mieszkanie (wydatkowane w ciągu 2 lat na zakup nowego lokalu itd)
    okazało się wydatkowaniem tylko x/2 kwoty, bo druga połowa została
    potraktowana jako część koleżanki małżonki, mimo że pieniądze pochodziło
    ze sprzedaży mojego majątku odrębnego. Tak więc zgodnie z ustawą od
    kwoty x/2, mimo że ją tak samo fizycznie przeznaczyłem na mieszkanie,
    został mi naliczony podatek. Stąd twierdzenie które kwestionujesz.
    Niestety takie stanowisko zajął zarówno notariusz jak i naczelnik US do
    którego się jeszcze zwróciłem z prośbą o interpretację.

    --
    MZ