  • Data: 2003-11-03 14:37:21
    Temat: Re: Sprawa mieszkaniowa - przepisanie własności czy testament?
    Od: "Leo" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    lablador wrote:
    > Pewniejsza jest darowizna bo nie mozna sobie jej tak latwo odwolac
    > jak mozna zmienic testament. Rodzice az do smierci moga sobie
    > dowolnie zmieniac w testamencie kogo do spadku powoluja, owy syn
    > nawet o tym wiedzial nie bedzie.

    W tym przypadku nie istnieje obawa o to że rodzice zmienią zdanie tylko
    głównie o to żeby reszta rodzeństwa nie robiła problemu w przypadku śmierci
    rodziców
    (jakieś podważanie wiarygodności testamentu czy "równe dzielenie" na całe
    rodzeństwo i konieczność "spłacania" braci i sióstr). Na pierwszym planie
    liczą się interesy rodziców (i jeżeli darowizna mocno utrudni im ewentualną
    zmianę decyzji to nie za bardzo by im to odpowiadało), a później dopiero
    interesy syna - przyszłego właściciela - który to jako jedyny się rodzicami
    opiekuje i ma opiekować do końca ich dni.

    > Bedzie. Ale jesli zobowiazesz sie, ze bedziesz tamn mieszkal przez co
    > najmniej 5 lat to z podstawy opodatkowania wolna jest powierzchnia
    > 100 m2 mieszkania. Do tego dochodzi ewentualnie kwota wolna od
    > podatku dla grupy pierwszej tj ok 9,5 tys. Moze nawet wyrobisz sie
    > nie placac zadnego podatku
    Mogę prosić o bardziej łopatologiczne wyjaśnienie?
    mieszkanie ok 50m2 syn zarabia rocznie w granicach 15000 brutto

    Dziękuję raz jeszcze
    LM